Gå til innhold

Gravid og gressallergi

Anbefalte innlegg

allergijente

Jeg er 27 år og allergisk mot gress, for tiden prøver jeg å bli gravid . Er foreløpig ikke sikker på om vi har lykkes... venter menstruasjon om en uke. I den forbindelse var jeg innom legen min en tur og spurte henne om hva jeg skal gjøre med mine allergimedisiner. Bruker Kestine 1 tablett daglig, har allerede startet for å være klar til gress-sesongen. I tillegg bruker jeg både øyedråper og nesespray i sesongen. Legen anbefalte meg å slutte med Kestine så snart jeg har testet positivt, og la være å bruke dem fram til ca tre måneder ut i svangerskapet. Dette kolliderer jo selvfølgelig med gresspollensesongen så det suser. Det jeg lurer på er om det kan være problematisk for et lite foster dersom jeg blir svært plaget av allergien ? Allergien kan til tider føles svært ubehagelig for meg, og dette må da være stressende for fosteret også ? Kanskje det beste er å legge ferien til et sted uten særlig mye gress, for eksempel til fjells ? Kan jeg bruke både nesespray og øyedråper uten at dette har noen betydning for fosteret, dvs. virker disse legemidlene kun lokalt der de brukes ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55799-gravid-og-gressallergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære allergijente

Vi prøver så langt det er mulig å unngå medisiner sonm tas inn i starten av et svangerskap, men nesespray og øyedråper regner vi for helt uproblematisk.

Det høres ut som en god ide å feriere borte fra den verste gressblomstringen så lenge du må unngå tabletter - og kanskje blir det en våt sommer uten mye pollen....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/55799-gravid-og-gressallergi/#findComment-230093
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...