allergijente Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Jeg er 27 år og allergisk mot gress, for tiden prøver jeg å bli gravid . Er foreløpig ikke sikker på om vi har lykkes... venter menstruasjon om en uke. I den forbindelse var jeg innom legen min en tur og spurte henne om hva jeg skal gjøre med mine allergimedisiner. Bruker Kestine 1 tablett daglig, har allerede startet for å være klar til gress-sesongen. I tillegg bruker jeg både øyedråper og nesespray i sesongen. Legen anbefalte meg å slutte med Kestine så snart jeg har testet positivt, og la være å bruke dem fram til ca tre måneder ut i svangerskapet. Dette kolliderer jo selvfølgelig med gresspollensesongen så det suser. Det jeg lurer på er om det kan være problematisk for et lite foster dersom jeg blir svært plaget av allergien ? Allergien kan til tider føles svært ubehagelig for meg, og dette må da være stressende for fosteret også ? Kanskje det beste er å legge ferien til et sted uten særlig mye gress, for eksempel til fjells ? Kan jeg bruke både nesespray og øyedråper uten at dette har noen betydning for fosteret, dvs. virker disse legemidlene kun lokalt der de brukes ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55799-gravid-og-gressallergi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Kjære allergijente Vi prøver så langt det er mulig å unngå medisiner sonm tas inn i starten av et svangerskap, men nesespray og øyedråper regner vi for helt uproblematisk. Det høres ut som en god ide å feriere borte fra den verste gressblomstringen så lenge du må unngå tabletter - og kanskje blir det en våt sommer uten mye pollen.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55799-gravid-og-gressallergi/#findComment-230093 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.