Gå til innhold

Reabilitet/uføre


Gjest Under arbeid

Anbefalte innlegg

Gjest Under arbeid

Hei

Har nå Reabilitelings støtte på andre året.

Min psykolog sier at jeg må regne med at det vil ta lang tid å bli bra ,men at hun har tro på at jeg kan bli helt bra.

Jeg prøver å legge planer for fremtiden. Det er veldig viktig for meg å jobbe , men jeg har ikke kommet så langt at det er aktuelt ennå. Når jeg føler meg klar kunne jeg tenke meg å begynne en dag i uken f.eks.Sånn i tidsperspektiv tenker jeg om et år eller to.(Dette er noe jeg håper, men er ikke sikker)

Jeg tror ikke den jobben jeg i sin tid ble sykmeldt fra er u-aktuell(er nok for krevende psykisk).

Hvordan er reglene når men er i reabilitering,?kan man søke andre jobber.?Hvor lenge kan man egentlig gå på reabeliteringspenger.?

Ville det vært en fordel å søke uføretrygd nå for å kunne starte på nytt og trappe opp jobbingen når jeg blir klar?

Har bestemt meg for å møte trygdekontoret snart, men syns det er vanskelig. Jeg er så redd for at de skal misforstå meg, derfor vil jeg ha litt oversikt først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Du kan søke annet arbeid, selvsagt. Dersom du faktisk får jobb kan du søke om å beholde rehab.pengene en tid under ordningen "aktivisering hos annen arbeidsgiver". Alternativet er yrkesrettet attføring (dersom du har vesentlige vansker med å finne egnet arbeid pga sykdom).

Det er ingen begrensning på hvor lnge du kan ha rehab.penger, så lenge du er i behandling og det er utsikt til bedring. Men på et gitt tidspunkt vil en nok begynne å snakke om attføring.

Du vil neppe få uføretrygd nå, fordi du ikke har forsøkt attføring ennå.

Les mer på trygdehjelpen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...