Gå til innhold

Solarium of elveblest forårsaket av pencilin

Anbefalte innlegg

Gjest Missy

Hei..Det jeg lurer på er om elveblesten ,som jeg fikk for noen uker siden som resultat av allergi for pencilin,kan gjennoppstå hvis jeg tar sol.. Inni meg virker deg ulogisk fordi elveblesten kommer innen i fra men jeg kan liksom ikke la være å spørre heller:)

det er fremdeles litt smårøde prikker igjen..det er ikke mye å snakke om men jeg bare lurer på når alt skal forsvinne helt..

vil bli kvitt det!

Jeg hadde kyssesyken i perioden jeg fikk elveblesten..kan det ha noe å si på at jeg ikke tålte pencilina?

hva kan jeg gjøre for å bli kvitt det lille som er igjen av elveblesten?

trenger gode råd! På forhånd Takk:)

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære Missy

Jeg går ut fra at du har vært hos lege etter at du fikk elveblest. Elveblest som kommer i rask tilslutning til at du tar penicillin - gjerne allerede etter første dosene kan godt være en straksallergisk reaksjon. Men ellers kan elveblest også komme som et svar på infeksjonen du hadde og hvis du også hadde kyssesyke kan årsaken være helt annerledes. Dette er problemer du absolutt bør ta opp med legen din - bl.a. er det viktig med tanke på hvordan du skal gå frem ved fremtidige infeksjoner.

Utslettene som er igjen vil sikkert forsvinne av seg selv - det er lite du kan gjøre for å få dem bort. Når det gjelder sol så kan intens soling ha betydning for immunforsvaret - så i forbindelse med infeksjoner og bruk av antibiotika er det lurt å være forsiktig med solen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...