Gå til innhold

Popup-killer


birdie

Anbefalte innlegg

Har installert Popup Stopper (panicware) fra "Komputer for alle" sin shareware-cd-rom. Jeg synes ikke den virker, jeg? Nå har jeg ikke testet den på warez-sider eller lignende, der popuphelvetet virkelig råder, men f.eks. reklamer på norske avisers nettsteder popper opp som før.

Noen som har erfaring med samme programmet og vet om noen lure triks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke snøring. Men har vært utsatt for så mye popup flere ganger at jeg har mått legge ned hele maskinen for å bli kvitt det!

Hvis du finner ut av det så send ei melding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grubblings

nææsj, den driiten der virker ikke. Har prøvd endel, og de lekker som en sil.

Det er det gode gamle som gjelder; slå av aktiv scripting. Det er 110% sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opera har en funksjon som med et lite tastetrykk avviser alle popups. På tide å bytte nettleser og støtte våre norske gutter? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nææsj, den driiten der virker ikke. Har prøvd endel, og de lekker som en sil.

Det er det gode gamle som gjelder; slå av aktiv scripting. Det er 110% sikkert.

Fortell! Hvor er 'aktiv scripting'???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grubblings

Opera har en funksjon som med et lite tastetrykk avviser alle popups. På tide å bytte nettleser og støtte våre norske gutter? :)

"....som med et lite tastetrykk avviser alle popups."

Hvis noe er for godt til å være sant så er det heller ikke det. Trodde vi hadde opplest og vedtatt det her på Dol??!!

Men dette er kanskje unntaket? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest grubblings

Fortell! Hvor er 'aktiv scripting'???

>alternativer for internett>sikkerhet>egendefinert nivå. Scroll ned til Aktiv Scripting og velg deaktiver. >ja>bruk>ok

(og motsatt når du vil aktivere igjen)

Du kan ikke slå av denne funksjonen f.eks. når du er her på Dol, da får du ikke byttet forum i rullgardin-menyen. Det gjelder også endel andre seriøse sider også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"....som med et lite tastetrykk avviser alle popups."

Hvis noe er for godt til å være sant så er det heller ikke det. Trodde vi hadde opplest og vedtatt det her på Dol??!!

Men dette er kanskje unntaket? :-)

Dette er unntaket ja.

http://www.opera.com/

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

>alternativer for internett>sikkerhet>egendefinert nivå. Scroll ned til Aktiv Scripting og velg deaktiver. >ja>bruk>ok

(og motsatt når du vil aktivere igjen)

Du kan ikke slå av denne funksjonen f.eks. når du er her på Dol, da får du ikke byttet forum i rullgardin-menyen. Det gjelder også endel andre seriøse sider også.

(og motsatt når du vil aktivere igjen).. rettelse: da velger du >standardnivå. Og >bruk>ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"....som med et lite tastetrykk avviser alle popups."

Hvis noe er for godt til å være sant så er det heller ikke det. Trodde vi hadde opplest og vedtatt det her på Dol??!!

Men dette er kanskje unntaket? :-)

Opera er både godt og sant :) Trykk F12-r for å bli kvitt popups, og hvis du kommer til en side der du ønsker å ha popups av en eller annen grunn, trykker du F12-w for å få dem tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(og motsatt når du vil aktivere igjen).. rettelse: da velger du >standardnivå. Og >bruk>ok

Det var da voldsomt mye klikking fram og tilbake.. tror jeg holder meg til F12-r i Opera, gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt mye klikking fram og tilbake.. tror jeg holder meg til F12-r i Opera, gitt :)

Jeg tror Operagutta snart må begynne å betale oss lønn - vi er så flittig å markedsføre, mener jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Operagutta snart må begynne å betale oss lønn - vi er så flittig å markedsføre, mener jeg ;)

Hehe, det er ikke mer enn noen uker til jeg begynner å få lønn fra dem, faktisk :) Men jeg har vært hardbarka Opera-fan fra lenge før jeg fikk jobb der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, det er ikke mer enn noen uker til jeg begynner å få lønn fra dem, faktisk :) Men jeg har vært hardbarka Opera-fan fra lenge før jeg fikk jobb der :)

Jeg har også vært Opera fa(e)n lenge og tvinger nettleseren på alle som kommer i min vei og som må høre på meg i jobben - det blir endel folk. Du får hilse Operafolka og forsiktig antyde at jeg venter på en sjekk i posten - evt. litt rødvin ;)

Lykke til med jobben forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(og motsatt når du vil aktivere igjen).. rettelse: da velger du >standardnivå. Og >bruk>ok

Tusen takk, grublings :))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Pop-UP Stopper sammen med

IE 6.0 og den fungerer MEGET GODT.

Tar alt av reklamevinduer og er glimrende når det gjelder warez-sider. Hos meg er den 99,99% effektiv!!!

Du må huske å høyreklikke på ikonet nede i oppgavelinjen og sjekke at "Do not allow browser Pop-up windows" har ei hake.

Da burde den funke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Pop-UP Stopper sammen med

IE 6.0 og den fungerer MEGET GODT.

Tar alt av reklamevinduer og er glimrende når det gjelder warez-sider. Hos meg er den 99,99% effektiv!!!

Du må huske å høyreklikke på ikonet nede i oppgavelinjen og sjekke at "Do not allow browser Pop-up windows" har ei hake.

Da burde den funke.

Ja, men hvis den er huket av så virker jo ikke diverse andre funksjoner skikkelig, da jo.. Jeg har f.eks. en DOL-svar til meg-side som åpner alle innlegg i eget vindu (slik at jeg kan sjonglere med to vinduer); jeg har også Google Toolbar innstilt slik at søkfunn åpnes i eget vindu. Med hake på "Do not allow browser popup windows" blir det bare krøll..

Er hake på den eneste mulighet for at programmet virker som det skal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men hvis den er huket av så virker jo ikke diverse andre funksjoner skikkelig, da jo.. Jeg har f.eks. en DOL-svar til meg-side som åpner alle innlegg i eget vindu (slik at jeg kan sjonglere med to vinduer); jeg har også Google Toolbar innstilt slik at søkfunn åpnes i eget vindu. Med hake på "Do not allow browser popup windows" blir det bare krøll..

Er hake på den eneste mulighet for at programmet virker som det skal?

Jepp. Denne må være inne for at programmet skal fungere.

Hvis du skal åpne pop-up vinduer, så hold nede Shift eller Ctrl når du klikker på linken. Da kommer det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Denne må være inne for at programmet skal fungere.

Hvis du skal åpne pop-up vinduer, så hold nede Shift eller Ctrl når du klikker på linken. Da kommer det opp.

Takker og bukker! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...