Gå til innhold

Hurtigtastknappene deaktiveres


periskop

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvilke hurtigtastknapper er det snakk om her? Hva slags maskin er det, og hvilket operativsystem?

Det ante meg nok at informasjonen var for tynn, men jeg tok sjansen.

Det dreier seg om en IBM Aptiva, med Windows 98. Den har et program som heter Access Aptiva. Der kan en programmere 4 spesielle hurtigtaster til å åpne ønskede applikasjoner eller filer direkte. Dette fungerte tidligere, men nå må programmeringen aktiviseres hver gang PCen har vært avslått.

Kan det ha noe med oppstartkonfigureringen å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ante meg nok at informasjonen var for tynn, men jeg tok sjansen.

Det dreier seg om en IBM Aptiva, med Windows 98. Den har et program som heter Access Aptiva. Der kan en programmere 4 spesielle hurtigtaster til å åpne ønskede applikasjoner eller filer direkte. Dette fungerte tidligere, men nå må programmeringen aktiviseres hver gang PCen har vært avslått.

Kan det ha noe med oppstartkonfigureringen å gjøre?

Hmm.. dette har jeg ikke førstehånds erfaring med, men min første tanke er at det kanskje skal ligge link til dette programmet i oppstartsmappen i startmenyen, og at den har forsvunnet på et vis. Eventuelt kan du jo forsøke å installere programvaren på nytt, hvis det ikke er sånn at du da må installere hele maskinen på nytt - et problem med gjenopprettings-CDene som ofte leveres med Aptiva- og Compaq-maskiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...