Gå til innhold

XP og e-postproblematikk


Gjest Klodrik

Anbefalte innlegg

Gjest Klodrik

Min mann og jeg har hvert vårt brukerområde på XP. Vi bruker hvert vårt e-postprogram (Microsoft Outlook og Outlook Express). Vi har også hver vår e-postadresse, men disse har samme brukernavn og passord hos Telenor.

Problemet vårt er: Hvordan kan vi unngå å få hverandres post? Slik det fungerer nå, får den av oss som sjekker posten først, all post inn på sitt brukerområde. Noen som vet?? Vi har ikke lagt inn passord på områdene våre, og begge har tilgang til den andres ting, det hadde bare vært litt praktisk å få orden på dette med e-postsorteringen.

Mvh

Klodrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette problemet har dere fordi dere har _samme_ epostadresse. De to "adressene" dere har er bare aliaser som fører til samme konto. Den eneste måten å helt unngå dette problemet på er å opprette en _ny_ epostadresse (online.no tilbyr gratisadresser) til en av dere. Alternativt kan dere begge bruke Outlook, og sette det opp slik der at mailene dirigeres til hver sin undermappe avhengig av hvilket av de to aliasene de er adressert til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klodrik

Dette problemet har dere fordi dere har _samme_ epostadresse. De to "adressene" dere har er bare aliaser som fører til samme konto. Den eneste måten å helt unngå dette problemet på er å opprette en _ny_ epostadresse (online.no tilbyr gratisadresser) til en av dere. Alternativt kan dere begge bruke Outlook, og sette det opp slik der at mailene dirigeres til hver sin undermappe avhengig av hvilket av de to aliasene de er adressert til.

Hadde håpet at jeg kunne gjøre noe lignende som det ble skissert i en tråd her tidligere?? Innlegget hadde tittelen noe sånt som arghhh brukere i XP.

Ellers takk for svar!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klodrik

Hadde håpet at jeg kunne gjøre noe lignende som det ble skissert i en tråd her tidligere?? Innlegget hadde tittelen noe sånt som arghhh brukere i XP.

Ellers takk for svar!

Mvh

Nei, når jeg ser nærmere på det, vil nok ikke det fungere, nei! Synd at dette problemet ikke kan løses uten å skaffe ny e-postadresse, akk, ja, får vel leve med å være poståpner for mannen også, da! Vel, det kan vel ha sine fordeler... ;-)

Mvh

Klodrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde håpet at jeg kunne gjøre noe lignende som det ble skissert i en tråd her tidligere?? Innlegget hadde tittelen noe sånt som arghhh brukere i XP.

Ellers takk for svar!

Mvh

Dere kan gjerne opprette hver deres brukerprofil i XP, men det vil ikke hjelpe på epostproblemet. Adressen er og blir den samme, uansett hvem av dere som bruker den og hvilket alias dere bruker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, når jeg ser nærmere på det, vil nok ikke det fungere, nei! Synd at dette problemet ikke kan løses uten å skaffe ny e-postadresse, akk, ja, får vel leve med å være poståpner for mannen også, da! Vel, det kan vel ha sine fordeler... ;-)

Mvh

Klodrik

Maken til omvendt latskap!!

Snakk om å skape seg arbeid.

Hva er så vanskelig med å lage en ny,gratis e-postadresse hos online.no? Det er ikke så vanskelig å sende e-post til alle man kommuniserer med e-post til og fortelle at man har byttet adresse :-)

Og mannen din kan nok sette opp at mailer som sendes på ditt mail-alias sendes videre til din nye adresse automatisk,etterhvert som e-postprogrammet hans mottar dem.Hvis det er noen som har forvillet seg dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...