Gjest Klodrik Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Min mann og jeg har hvert vårt brukerområde på XP. Vi bruker hvert vårt e-postprogram (Microsoft Outlook og Outlook Express). Vi har også hver vår e-postadresse, men disse har samme brukernavn og passord hos Telenor. Problemet vårt er: Hvordan kan vi unngå å få hverandres post? Slik det fungerer nå, får den av oss som sjekker posten først, all post inn på sitt brukerområde. Noen som vet?? Vi har ikke lagt inn passord på områdene våre, og begge har tilgang til den andres ting, det hadde bare vært litt praktisk å få orden på dette med e-postsorteringen. Mvh Klodrik 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
citoyen Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Dette problemet har dere fordi dere har _samme_ epostadresse. De to "adressene" dere har er bare aliaser som fører til samme konto. Den eneste måten å helt unngå dette problemet på er å opprette en _ny_ epostadresse (online.no tilbyr gratisadresser) til en av dere. Alternativt kan dere begge bruke Outlook, og sette det opp slik der at mailene dirigeres til hver sin undermappe avhengig av hvilket av de to aliasene de er adressert til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Klodrik Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Dette problemet har dere fordi dere har _samme_ epostadresse. De to "adressene" dere har er bare aliaser som fører til samme konto. Den eneste måten å helt unngå dette problemet på er å opprette en _ny_ epostadresse (online.no tilbyr gratisadresser) til en av dere. Alternativt kan dere begge bruke Outlook, og sette det opp slik der at mailene dirigeres til hver sin undermappe avhengig av hvilket av de to aliasene de er adressert til. Hadde håpet at jeg kunne gjøre noe lignende som det ble skissert i en tråd her tidligere?? Innlegget hadde tittelen noe sånt som arghhh brukere i XP. Ellers takk for svar! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Klodrik Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Hadde håpet at jeg kunne gjøre noe lignende som det ble skissert i en tråd her tidligere?? Innlegget hadde tittelen noe sånt som arghhh brukere i XP. Ellers takk for svar! Mvh Nei, når jeg ser nærmere på det, vil nok ikke det fungere, nei! Synd at dette problemet ikke kan løses uten å skaffe ny e-postadresse, akk, ja, får vel leve med å være poståpner for mannen også, da! Vel, det kan vel ha sine fordeler... ;-) Mvh Klodrik 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
citoyen Skrevet 27. mai 2002 Del Skrevet 27. mai 2002 Hadde håpet at jeg kunne gjøre noe lignende som det ble skissert i en tråd her tidligere?? Innlegget hadde tittelen noe sånt som arghhh brukere i XP. Ellers takk for svar! Mvh Dere kan gjerne opprette hver deres brukerprofil i XP, men det vil ikke hjelpe på epostproblemet. Adressen er og blir den samme, uansett hvem av dere som bruker den og hvilket alias dere bruker 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Nei, når jeg ser nærmere på det, vil nok ikke det fungere, nei! Synd at dette problemet ikke kan løses uten å skaffe ny e-postadresse, akk, ja, får vel leve med å være poståpner for mannen også, da! Vel, det kan vel ha sine fordeler... ;-) Mvh Klodrik Maken til omvendt latskap!! Snakk om å skape seg arbeid. Hva er så vanskelig med å lage en ny,gratis e-postadresse hos online.no? Det er ikke så vanskelig å sende e-post til alle man kommuniserer med e-post til og fortelle at man har byttet adresse :-) Og mannen din kan nok sette opp at mailer som sendes på ditt mail-alias sendes videre til din nye adresse automatisk,etterhvert som e-postprogrammet hans mottar dem.Hvis det er noen som har forvillet seg dit. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.