Gå til innhold

Gratis Zyban....eller......


stone

Anbefalte innlegg

En apotekkjede lover gratis Zyban til alle som innleverer reseptene sine på fredag, 31.mai. Dette som en markering av verdens ''ikke-røyk-dag''.

MEN, nå vil Statens Legemiddelverk ha stoppet denne aksjonen. Det er ulovlig å markedsføre legemidler som krever resept.

Hva mener du? Er det riktig av denne apotekkjeden å dele ut gratis Zyban til dem som ønsker å slutte å røyke? Verdien på disse pillene er rundt 1300 kr.

Personlig mener jeg at slike midler skulle vært gratis uansett. Staten oppfordrer folk til å slutte å røyke, men prisene for en slik kur er jo egentlig vanvittig. Er det ikke et snev av dobbeltmoral av staten når de oppfordrer folk til å slutte med røyking, men samtidig motsetter seg at apotek deler ut medisiner som hjelper folk? Folk med dårlig råd kan nå få en mulighet til å slutte med røyking....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er klart at Zyban burde være på blå resept! Men nå har det seg slik at jeg har liggende en resept her - hvilke apotek er det du får det gratis på???

Blir kjempeglad for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at Zyban burde være på blå resept! Men nå har det seg slik at jeg har liggende en resept her - hvilke apotek er det du får det gratis på???

Blir kjempeglad for svar!

Gå inn på:

www.apotek1.no

Der finner du mer info:-)

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde være mye biligere ja - men all den tid det er endel bivirkninger som følger med bruk av Zyban, så synes jeg det er greit at man må til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det burde være mye biligere ja - men all den tid det er endel bivirkninger som følger med bruk av Zyban, så synes jeg det er greit at man må til legen.

Helt enig i at man må til lege for å få resept, men det burde vært på blå resept. Staten oppfordrer folk til å slutte med røyking, men hjelper ikke til ved å tilby de hjelpemidler som finnes til en ''hyggelig'' pris.

Det er en sannhet at mange folk synes at det å betale 1300 kr for å prøve å slutte å røyke er for mye. Mange som røyker har dårlig råd, og da er det ''billigere'' å kjøpe en tobakk i ny og ne, enn å bruke 1300 kr i et javs:-)

Uansett, jeg synes at når en apotekkjede vil gi vekk Zyban som en reklamekampanje for kjeden sin, så bør de få lov til det. At Staten da kommer og skriker om at det ikke er tillatt er tåpelig, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dette for noe rart? Tabletter / medisin mot røyking? Eller snakker du om nikotin-tyggegummi?

Piller, kjære favn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piller, kjære favn:-)

kjære stone, takk og takk. ja, alt en eks-røyker ikke rakk å få med seg... *mumler ganske fornøyd, tross alt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at man må til lege for å få resept, men det burde vært på blå resept. Staten oppfordrer folk til å slutte med røyking, men hjelper ikke til ved å tilby de hjelpemidler som finnes til en ''hyggelig'' pris.

Det er en sannhet at mange folk synes at det å betale 1300 kr for å prøve å slutte å røyke er for mye. Mange som røyker har dårlig råd, og da er det ''billigere'' å kjøpe en tobakk i ny og ne, enn å bruke 1300 kr i et javs:-)

Uansett, jeg synes at når en apotekkjede vil gi vekk Zyban som en reklamekampanje for kjeden sin, så bør de få lov til det. At Staten da kommer og skriker om at det ikke er tillatt er tåpelig, synes jeg.

Nei, jeg er uenig. Jeg syns ikke man skal gi bort piller ukritisk - det er som sagt bivirkninger forbundet med disse tablettene og alle burde ikke bruke dem - de burde iallefall få oppfølging fra lege. Hvis et apotek starter å gi ut disse pillene får ikke folk oppfølging og det er ikke bra.

Men jeg er enig i at det bør bli mye billigere. Ikke for det - jeg og sambis delte en resept. Det ble 650.- på hver og 3,5 uker istedenfor 7 uker. Det var verd hver krone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest punkyB

Her har vi ikke røykende skattebetalere sponset deres sykehistorier i alle år - så skal vi til og med betale for at dere skal slippe lettere unna å slutte med idiotien - nei vettu hva !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er uenig. Jeg syns ikke man skal gi bort piller ukritisk - det er som sagt bivirkninger forbundet med disse tablettene og alle burde ikke bruke dem - de burde iallefall få oppfølging fra lege. Hvis et apotek starter å gi ut disse pillene får ikke folk oppfølging og det er ikke bra.

Men jeg er enig i at det bør bli mye billigere. Ikke for det - jeg og sambis delte en resept. Det ble 650.- på hver og 3,5 uker istedenfor 7 uker. Det var verd hver krone.

Tror du misforstår meg. Jeg har skrevet at selvsagt må man til lege for å få resept, og derved også oppfølging. Man skal selvsagt ikke få utdelt Zyban uten resept fra lege. Var det klart nok?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du misforstår meg. Jeg har skrevet at selvsagt må man til lege for å få resept, og derved også oppfølging. Man skal selvsagt ikke få utdelt Zyban uten resept fra lege. Var det klart nok?:-)

Ah... jammen da er vi jo enig da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest punkyB

Tror du misforstår meg. Jeg har skrevet at selvsagt må man til lege for å få resept, og derved også oppfølging. Man skal selvsagt ikke få utdelt Zyban uten resept fra lege. Var det klart nok?:-)

Du må skrive litt seeeent og tyyyydelig skal hun skjønne hva du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må skrive litt seeeent og tyyyydelig skal hun skjønne hva du sier.

Se her har du en koselig kvelerslange du kan leke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må skrive litt seeeent og tyyyydelig skal hun skjønne hva du sier.

Nå hadde jeg skrevet ferdig et langt innlegg om røyking og kostnader, og skulle bare lese kjapt over før jeg trykket på send....og da forsvant strømmen! Argh........

Vel, for å si det kort. Staten kan spare mye penger på å hjelpe folk til å slutte med røyking. Så det så!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...