Gjest Vi22 Skrevet 28. mai 2002 Skrevet 28. mai 2002 Hvordan har det seg at en nyresvikt kan påvikre trombocyttene og dermed gi økt blødningstendens. Hvlken av nyrenes funksjoner er det som har svikta når dette skjer.? 0 Siter
Gjest maybritt Skrevet 28. mai 2002 Skrevet 28. mai 2002 trombocyttene er meget følsomme ovenfor nyrenes brokiokittkoriosjoner når man snakker om de indre funksjoner. Det jeg personlig tror er at kroppen fungerer som den skal men at de røde blodlegemene har dannet skorper i underhuden som det er vanskelig å gjøre noe med, desverre. Nyresvikt kan dermed føre til ikke-lineær tilførsel av oksygen til hjernen, som igjen fører til kovariante forhold i det invariante substratet av nymfesystemet. Jeg håper dette kan hjelpe deg litt på vei. mvh maybritt professor i eksperimentell allmennmedisin 0 Siter
Gjest Vi Skrevet 31. mai 2002 Skrevet 31. mai 2002 trombocyttene er meget følsomme ovenfor nyrenes brokiokittkoriosjoner når man snakker om de indre funksjoner. Det jeg personlig tror er at kroppen fungerer som den skal men at de røde blodlegemene har dannet skorper i underhuden som det er vanskelig å gjøre noe med, desverre. Nyresvikt kan dermed føre til ikke-lineær tilførsel av oksygen til hjernen, som igjen fører til kovariante forhold i det invariante substratet av nymfesystemet. Jeg håper dette kan hjelpe deg litt på vei. mvh maybritt professor i eksperimentell allmennmedisin Heisann!! Jo takk skal du ha. Nå blei jeg VELDIG klok gitt! 0 Siter
Trygve Talseth, Urolog Skrevet 2. juni 2002 Skrevet 2. juni 2002 Kronisk nyresvikt kan både påvirke koagulasjonsmekanismene (som gjør at blodet levrer seg) og blodplatene som gjør at de tetter igjen lekkasjer i deminste blodårene. Dessuten blir produksjonen av blodlegemer nedsatt ved kroniks nyresvikt. 0 Siter
Gjest Vi22 Skrevet 4. juni 2002 Skrevet 4. juni 2002 Kronisk nyresvikt kan både påvirke koagulasjonsmekanismene (som gjør at blodet levrer seg) og blodplatene som gjør at de tetter igjen lekkasjer i deminste blodårene. Dessuten blir produksjonen av blodlegemer nedsatt ved kroniks nyresvikt. Men veit man noe om mekanismen bak, hvordan det har seg at nyresvikt virker slik? Hva er normalt nyras oppgave i forhold til trombocytter? Er erytropoietin viktig også for trombocyttende, ikke bare for erytrocyttene? 0 Siter
Trygve Talseth, Urolog Skrevet 7. juni 2002 Skrevet 7. juni 2002 Men veit man noe om mekanismen bak, hvordan det har seg at nyresvikt virker slik? Hva er normalt nyras oppgave i forhold til trombocytter? Er erytropoietin viktig også for trombocyttende, ikke bare for erytrocyttene? Erytropoetin stimulerer benmargen til dannelse av røde blodlegemer. Om du har tendens til blødning med din nyresykdom, må du ta dette opp legen som behandler deg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.