Gjest Anonym Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Datteren min på 19 mnd. har vært forkjølet utallige ganger siden hun ble født, og hatt alvorlige luftveisinfeksjoner flere ganger i vinter. (går i barnehage) Den eneste gangen hun ikke har vært forkjølet var da vi holdt henne hjemme fra barnehagen i Januar. Nå i Mai har hun vært konstant snørrete, men bare blank snørr. Hun har også vært endel sutrete, særlig nå i helgen som var. På søndag var hun ekstremt snørrete, så jeg trodde hun ble forkjølet på nytt, men igår var hun plutselig helt fin. (Bor i Oslo-området, og her var det sol på søndag og høljregn igår.) Det synes jeg var litt rart, så derfor begynner jeg å mistenke allergi. Ingen av oss foreldre er allergiske, men sist datteren vår hadde en infeksjon så fikk hun også litt asmatisk pust, og var veldig tett. Er det slik at utallige forkjølelser og luftveisinfeksjoner kan utløse astma og allergi? Bør derfor barn som er mye syke unngå barnehage når de er små for at de ikke skal utvikle disse tingene? Lurer litt, siden det ikke var så mange før i tiden som var allergiske. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55955-19-mnd-og-allergi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Kjære Anonym Det er av og til slik at barn med mye luftveisinfeksjoner viser seg å være allergikere og at behandling av allergien og eventuelt tegn til astma gjør at de blir mindre plaget med "forkjølelser". Men små barn, og særlig barnehagebarn har mye virusinfeksjoner de første årene, men så blir det stadig bedre. Det behøver altså slett ikke være allergi. Du gjør nok lurt i å få datteren din undersøkt, også med tanke på om det skulle ligge en allergi eller en tendens til astma bak alle forkjølelsene. Barn med ekstremt mye infeksjoner og som blir svært dårlige av infeksjonene har det vel bedre i et miljø hvor det ikke er fullt så mye smitte som i en barnehage. Men det å være i barnehage stimulerer immunsystemet og gradvis blir barna bedre og sterkere og tåler smitten uten å bli syke. Så det er ikke sikkert at løsningen er å ta henne ut av barnehagen. Dette må dere foreldre vurdere sammen med legen hennes. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/55955-19-mnd-og-allergi/#findComment-233162 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.