Gå til innhold

Utregning av arbeidsledighetstrygd


Gjest Silla

Anbefalte innlegg

Gjest Silla

Jeg er for tiden permittert fra et selskap som er midt i en fusjon. Jeg kommer sannsynligvis til å være permittert så lenge det er lov (26 uker). Da starter jeg på jobb igjen, men er usikker på hvor lenge jeg får jobbe. Kanskje kommer jeg tilbake for å få oppsigelsen i hånda, og har dermed 3 mnd. igjen. Forut for permitteringen var jeg i fødselspermisjon.

Jeg lurer litt på å søke redusert stilling, men er litt usikker. Hva skjer dersom jeg blir oppsagt, hva regnes evnt. arb. ledighetstrygd ut av - min daværende inntekt, eller gjennomsnitt av de siste 3 år (99-01)? Og hva om jeg har 100 % stilling, men har 1,5 t ammefri hver dag (uten lønn)?

Håper du har noen svar til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Dagpengene regnes ut fra inntekt enten kalenderåret før du skal ha dagpenger eller de siste 3 kalenderårene. Max er 6G. Du får 2,4 promille av dette pr dag 5 dager pr uke, og evt barnetillegg på kr 17 pr dag pr barn.

Arbeidstiden dagpenegen skal regnes ut fra er arbeidstiden du hadde i jobben før du ble arbeidsledig. Så den bør du ikke redusere FØR du får dagpenger, da kan du tape mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...