Gå til innhold

Bake uten fett


gyrken

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du spør jo ikke om dette, men jeg tenkte å nevne at jeg alltid bruker olivenolje istedet for smør i vaffel-, pannekakerøre og endel andre kakegreier - samt brød selvsagt.

Det gikk ikke like bra i bolledeigen.

Men fettfri gjærbakst, er det mulig uten å få hypertørre saker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boller uten fett blir omtrent som søte rundstykker tenker jeg. Litt tørt kanskje ?

Ellers bruker jeg aldri fett i brøddeigen. Det går helt utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok ikke like godt - men det kan passere...

På greteroede.no finner du bolleoppskrift med cottage cheese. De ble ikke så værst.

Ellers kan du bruke egg eller eggeplomme som erstatning for fett, det gir en litt rundere smak på maten / baksten.

Er det bikinisesongen som blinker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lang vei til butikken? Jeg har nemlig hørt rykter om at BMI-en din er lav nok, så det kan ikke være slanking det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok ikke like godt - men det kan passere...

På greteroede.no finner du bolleoppskrift med cottage cheese. De ble ikke så værst.

Ellers kan du bruke egg eller eggeplomme som erstatning for fett, det gir en litt rundere smak på maten / baksten.

Er det bikinisesongen som blinker?

Takk for svar! Jeg har sluttet å røyke og er fast bestemt på å ikke legge på meg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar! Jeg har sluttet å røyke og er fast bestemt på å ikke legge på meg! :-)

Hvis det er forebyggende, så trenger du ikke kutte alt fettet. Bruk mindre fett og mindre sukker i det du baker.

Vi andre som skal gå ned en haug med kilo før sommer'n, vi får holde oss til grete-roede-boller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er forebyggende, så trenger du ikke kutte alt fettet. Bruk mindre fett og mindre sukker i det du baker.

Vi andre som skal gå ned en haug med kilo før sommer'n, vi får holde oss til grete-roede-boller....

Problemet er at når jeg baker et brett boller så får ungene en hver.. også spiser jeg resten selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at når jeg baker et brett boller så får ungene en hver.. også spiser jeg resten selv..

Hehe. Snikspiser du også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...