Gå til innhold

SÅ jævlig lei


Gjest Sahsha

Anbefalte innlegg

Gjest Sahsha

Så jævlig lei

Hvorfor må jeg vere så lite snakkesalig….?

Det er ikke det, jeg kan godt prate visst vi bare er 3- 4 stykker, men ikke i forsamlinger, særlig visst jeg ikke kjenner dem. Trenger ikke vere mer enn 6-7 får jeg helt blockout. Vennina mi snakker hele tiden, det vil si hun kødder, derfor føler jeg at jeg ikke kommer til ordet. Jeg og hun er gamle venner og vi begynte i ny i klasse (vidergående i fjor). Jeg fikk en venninne jeg hang sammen med men hun slutta selfølgelig. Jeg har prøvd å prøve å legge merke til ting i dag hvor ofte og om noen snakker til meg. Nå kommer jeg fra kantina og har mest lyst til å sette meg ned og grine. Anna er venninna mi, hun får oppmerksomhet ved å tulle med alt og alle. Det er liksom sånn her: Er dette broren din (bilde) så søt. Har du ikke bilde av tøffen da? (kallenavn hun har ”brifet” med for klassen, på faren). JO! Det vet du jeg har!! Mulig jeg er misunnelig men det er bare så urettferdig. Hun baksnakker ei jente i klassen vår kjempe mye, enda er det Anna jenta vil vere venn med. Anna kan jeg se på mobilen din….blablabla. Alt er så spennende med henne, hun er ikke pen eller og ikke særlig populær blant guttene. Men hun er ikke redd for å sende meldinger til guttevenner da, derfor har hun sikkert en del spennende på mobilen. Jeg har gått her i to år og har ikke noen venner her, bare sånn skolevenner. Jeg er ikke sånn superstille men er kanskje ikke så ”med”. Og hvordan skal jeg komme til ordet når vennina mi sitter ved siden av meg og skriker? Heldigvis har jeg et par venner utenom skolen, men dem ser jeg ikke så ofte. Faktisk har Anna begynt å sende meldinger til dem også, jeg er så redd for å miste dem. Dette ble mest om Anna, og hvor sjalu jeg er på henne av og til. Men alt i alt er det vel bare jeg som må jobbe med meg selv, men jeg greier det ikke. Har prøvd i flere år!!!! Det er ingen som kommer å setter seg ved siden av meg i friminuttene, jeg er kjedelig. Nå, skal Anna begynne å spille på kveldstid sammen med ei i klassa, så nå blir jeg vel bare satt enda mer utenfor. Kommer jeg i alle fall IKKE til ordet. Ikke det at jeg vet hva jeg skal si. Dette ble bare surr, men trenger hjelp. Orker snart ikke mer, prøver å bli mer uavhengig av Anna på skolen men jeg kan jo ikke be henne dra til helvete. Det verste er at når alt kommer til alt er hun ikke noen god venn, hadde hun vært det hadde jeg nok ikke følt det sånn.

Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest en venn

Hei :-)

Fikk nesten grøss da jeg leste innlegget ditt for det kunne vert skrevet av meg for 15 år siden.

Jeg hadde TO sånne venninner og jeg ble helt borte i mengden. Alle var interessert i hva disse to gjorde på og det var disse to som hele tiden brølte og snakket så ingen andre kom til orde. Helt uten hensyn for noen andre enn akkurat seg selv.

I mange år gikk jeg og tuslet i skyggen til disse to. Det utviklet seg til at jeg var en god venn når de trengte noen som stilte opp, mens jeg ble helt ignorert når de hadde andre festligere ting fore.

Vel, i dag er jeg ikke venninne med noe av dem. Jeg motet meg opp og ga beskjed om hva jeg syntes til den ene. Jeg sa til og med i fra at jeg ikke ønsket å komme i bryllupet hennes. Da ble hun paff for jeg var den siste hun hadde regnet det i fra. (bryllupet varte forøvrig i 11mnd hahahahahaha).

Hun andre var alltid vant med at jeg ringte og jeg ble skuffet hele tiden da hun aldri ringte tilbake. Til slutt ga jeg rett og slett driten i henne. Jeg har helt sluttet å ringe henne og da jeg traff henne ute for ikke så lenge siden så ymtet hun frempå at hun kanskje ikke hadde vært flink å ta seg av vennskapet oss i mellom. Jeg bare smilte like bredt og sa at det gjorde ingen verdens ting. (Jaja. jeg kjørte henne på legevakten seinere på natten faktisk da hun hadde blitt slått ned av en annen jente pga. sin utrolige dårlige oppførsel.....) Hun er fremdeles det jeg i dag vil kalle en brølape.

I dag har jeg det glimrende uten disse to venninnene. Det var en enorm lettelse å kunne være bare meg selv og gjøre slik jeg vil og på min måte. Jeg har mange mange riktig goden venner og jeg får positive tilbakemld. for jeg prøver å være en god venn.

Hva du skal gjøre er ikke godt å si. Du burde kutte denne venninnen ut da hun ikke ser ut til å ta særlig hensyn til deg. Men samtidig så vet jeg at det absolutt ikke er lett å gjøre det når du er i den alderen du er i i dag. Det tøffeste ville være å slå i bordet og si i fra på en klar og grei måte. Er du så tøff så får du sikkert uventet støtte fra flere som "dyrker" denne jenta uten kanskje egentlig helt å ville det selv.

Nei, jeg vet ikke helt hva jeg skal si ( akkurat som jeg ikke har skrevet nok allerede *lol*)

Du må rett og slett ha lykke lykke til!!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...