Gå til innhold

Hund som hopper når den hilser


Gjest hundemor

Anbefalte innlegg

Gjest hundemor

Siden det er så mange dyktige hundefolk på DOL, drister jeg meg med et hundespørsmål til. Vi har en valp som er 6 mnd som allerede har lært seg til å hoppe når den hilser. Finnes det en grei måte og det lære det av den igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her må du ha hjelp av de som vil hilse på den også...

Men, første steg er å få den til å sitte før noen får hilse. Ikke la den hilse før den sitter helt i ro. Og, da skal folk sette seg ned til hunden, ikke stå over den. Hunder vil gjerne hoppe for å komme nærmest ansiktet vårt for å vise sin hengivenhet.

Når den hopper, snu dere vekk fra den. Lett tråkk på bakfoten kan også fungere, men da MÅ det være lett. Kne i brystet skal dere IKKE ta på den. Det kan være skadelig.

Tren med valpen masse på hilsing, gjerne sammen med venner som setter seg ned til den, som ikke hilser før hunden sitter rolig.

Den er bare 6 mnd, så det er ganske normalt at den hopper, men, det er en uting. Så, bare å trene :-)

Lykke til.

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Tror det kan hjelpe å ignorere den når den er på sitt værste, eller løfte opp kneet ditt når den hopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hundemor

Her må du ha hjelp av de som vil hilse på den også...

Men, første steg er å få den til å sitte før noen får hilse. Ikke la den hilse før den sitter helt i ro. Og, da skal folk sette seg ned til hunden, ikke stå over den. Hunder vil gjerne hoppe for å komme nærmest ansiktet vårt for å vise sin hengivenhet.

Når den hopper, snu dere vekk fra den. Lett tråkk på bakfoten kan også fungere, men da MÅ det være lett. Kne i brystet skal dere IKKE ta på den. Det kan være skadelig.

Tren med valpen masse på hilsing, gjerne sammen med venner som setter seg ned til den, som ikke hilser før hunden sitter rolig.

Den er bare 6 mnd, så det er ganske normalt at den hopper, men, det er en uting. Så, bare å trene :-)

Lykke til.

[email protected]

Det eneste problemet er at jeg føler at hun sitter meget kort tid, og når hun da har fått godbiten hopper hun igjen. Men det kan jo være for at vi ikke har vært flinke nok til å sette oss ned til den.

Tusen takk for godt svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste problemet er at jeg føler at hun sitter meget kort tid, og når hun da har fått godbiten hopper hun igjen. Men det kan jo være for at vi ikke har vært flinke nok til å sette oss ned til den.

Tusen takk for godt svar.

Det kan være årsaken til det ja. Nå må dere også huske på at hunden ikke er mer enn 6 mnd gammel. Den er bare en valp, og ivrig - som de fleste valper er.

Ta dere god tid, og tren med hunden.

Det er, etter min erfaring, lettere å trene hunder enn mennesker, spesielt i dette med hilse situasjoner.

Det er bare å trene og trene, og, IKKE belønn hunden når den hopper opp - gå fra den, snu dere fra den etc. Den vil koble at det å opptre rolig, vil gi belønning - enten i form av godbit, klapp eller ros.

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...