Gå til innhold

Kattefangster! Lus og annen dritt?


Lillelurven

Anbefalte innlegg

Lillelurven

Siden Nord-Norge strømmer over av varme, er alt av dører åpne i huset. Dermed kommer de to kattene våre stolte og glade inn med div. fangster. Mus og fugler.

Men,er det mye lus og dritt på disse? Burde jeg vaske, så lenge det ikke er blod og gørr utover gulvet? Har ikke tenkt så mye på det, men minstemann er jo veldig intr. i dette da. Og han trives best på gulvet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ofte lopper og lus på slike byttedyr. Loppene kan bite mennesker, mens lusene som er på dyr heldigvis ikke går på folk. Kattene kan imidlertid få det, så følg med hvis de begynner å klø seg veldig. Det er enkelt å behandle med ampuller som du får bestilt gjennom veterinæren.

Du behøver ikke desinfisere huset fordi det har vært et dødt dyr der, men det skader jo ikke å tørke over gulvet med en klut med vaskemiddel på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillelurven

Det er ofte lopper og lus på slike byttedyr. Loppene kan bite mennesker, mens lusene som er på dyr heldigvis ikke går på folk. Kattene kan imidlertid få det, så følg med hvis de begynner å klø seg veldig. Det er enkelt å behandle med ampuller som du får bestilt gjennom veterinæren.

Du behøver ikke desinfisere huset fordi det har vært et dødt dyr der, men det skader jo ikke å tørke over gulvet med en klut med vaskemiddel på.

Takk for svar. *sukk* Det er for fint vær til mase husarbeid. Har nettopp pælma ut to daue mus!

Men en klut kan jeg jo alltids klare å tørke over med:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett ikke annet enn fuglelopper, tror jeg. Min pus serverte meg mengder med muse- og fuglelik i sin tid, og selv med sengetøyskift og litt vasking fikk jeg en del små stikk på våren. Det er da fugleloppene er mest aktive. Med normal hygiene skulle det ikke være noen grunn til bekymring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...