Gå til innhold

tilskudd til boutgifter


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Jeg skal 1 august flytte (men mitt barn) til et annet sted for å gå på skole. Jeg kan ikke ta denne utdannelsen der jeg bor nå. jeg har fått dette skriftlig dokumentert fra skolen her.

Da jeg snakket med saksbehandleren min om dette var hun veldig optatt av at jeg måtte få dokumnetert at jeg har bodd gratis hjemme hos mine foreldre. der har jeg bodd gratis siden november 2000.

Jeg snakket med henne igjen for noen dager siden og da var hun ikke lenger interessert i å få dette dokumnetert.

Har lest på BMVO kontoret at når man kan dokumnetere at man har bodd gratis hjemme kan det bli gitt tilskudd til boutgifter.

Jeg vil (fra 1 august) ha 5500 kr i måneden i husleige. kan jeg kreve at trygdekontoret dekker deler av dette?

Hvilke rettigheter har man her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest logikk

Hvor er logikken i at en som har bodd hjemme gratis og dermed spart penger på det skal ha mer rett til støtte enn en som allerede har måttet betale for å bo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

bør kanskje legge til at jeg skal studere på halvtid og jobbe på siden... det har sikkert en slags betydning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irene Grøneng

Hvor er logikken i at en som har bodd hjemme gratis og dermed spart penger på det skal ha mer rett til støtte enn en som allerede har måttet betale for å bo?

Logikken er at da har vedkommende ekstrautgifter til bolig pga studiene (hvis hun ikke måtte flytte for å studere for å bli i stand til å forsørge sitt barn kunne hun fremdeles bodd gratis hjemme).

Hun kan derfor kreve tilskudd til alle boutgiftene (hadde hun betalt en husleie på kr 3000 hjemme mens hun måtte betale kr 5500 på studiestedet, ville hun fått kr 2500 i tilskudd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...