Gå til innhold

Sleng over en middagsoppskrift


Lionn

Anbefalte innlegg

Jeg vil ha en som er rask å lage og som inneholder vanlige ingredienser. Vi har ikke det store utvalget her. Vi finnes ikke kresen, så det meste går ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lionn

    28

  • musikeren

    7

  • favn

    7

  • nanna

    5

Mest aktive i denne tråden

Fres litt hakket løk (og evt noe kjøttdeig om du har), tøm over 1-2 bokser tomater, hiv oppi det du har av grønnsaker i små biter, krydre med f.eks ingefær, fennikel, litt soyasaus og chili/tabasco/pepper, eller rosmarin, timian. Og litt salt, da. Kokt ris til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest punkyB

Lag en omelett med de 'vanlige tingene' som fyll.

Evnt. har du en fløte/rømme/kremfresj skvett kan du steke de 'vanlige tingene' - lage saus og helle det over ris , spaghette eller whatever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pirrka

Omelett med ost/skinke/purre/chili/etc, salat og brød?

Wok med allslags grønsaker og evt kjøtt, ris eller pasta?

Pannekake steikt i langpanne, tomatsuppe?

Fiskegryte: trekk fiskefilet i ein saus av tomat, lauk gulrot, selleri etc, ris og salat inntil?

Vi skal ha fiskesuppe av avskjæret frå ein diger laks eg fileterte i går, det er også godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det du har av grønnsaker, hakk opp og fres, wok eller hva du nå kaller det. Grovhakket tomat på boks er en genial oppfinnelse. Smell i litt rømme, fløte eller hva du måtte ha for hånden. Urter og kryddere etter smak: kryddere er med hele veien, urter siste minuttet. Ris og varmt brød med godt smør. Isvann. Vips: fest til hverdags.

Råstekte og saltede poteter er et sikkerstikk hos meg - det går til alt mulig rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fres litt hakket løk (og evt noe kjøttdeig om du har), tøm over 1-2 bokser tomater, hiv oppi det du har av grønnsaker i små biter, krydre med f.eks ingefær, fennikel, litt soyasaus og chili/tabasco/pepper, eller rosmarin, timian. Og litt salt, da. Kokt ris til.

Av de ingrediensene der har vi kun gulrøtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lag en omelett med de 'vanlige tingene' som fyll.

Evnt. har du en fløte/rømme/kremfresj skvett kan du steke de 'vanlige tingene' - lage saus og helle det over ris , spaghette eller whatever.

Har bare et egg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omelett med ost/skinke/purre/chili/etc, salat og brød?

Wok med allslags grønsaker og evt kjøtt, ris eller pasta?

Pannekake steikt i langpanne, tomatsuppe?

Fiskegryte: trekk fiskefilet i ein saus av tomat, lauk gulrot, selleri etc, ris og salat inntil?

Vi skal ha fiskesuppe av avskjæret frå ein diger laks eg fileterte i går, det er også godt!

Av det der har vi noen posesupper. De andre tingene har vi ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de ingrediensene der har vi kun gulrøtter.

Javel. Da kutter du dem i pene biter. Enten smørdamper du dem eller du lager en hvit saus, bruk kraften fra de kokte gulrøttene som du har oppi etterhvert - heter det stuing, tro?

Hva har du ellers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det du har av grønnsaker, hakk opp og fres, wok eller hva du nå kaller det. Grovhakket tomat på boks er en genial oppfinnelse. Smell i litt rømme, fløte eller hva du måtte ha for hånden. Urter og kryddere etter smak: kryddere er med hele veien, urter siste minuttet. Ris og varmt brød med godt smør. Isvann. Vips: fest til hverdags.

Råstekte og saltede poteter er et sikkerstikk hos meg - det går til alt mulig rart.

Av de tingene der har vi gulrøtter, brød og poteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pirrka

Av det der har vi noen posesupper. De andre tingene har vi ikke.

Dersom du verken har grønsaker, ris, pasta, kjøt eller fisk i huset, anbefaler eg ostesmørbrød. Har du brød....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel. Da kutter du dem i pene biter. Enten smørdamper du dem eller du lager en hvit saus, bruk kraften fra de kokte gulrøttene som du har oppi etterhvert - heter det stuing, tro?

Hva har du ellers?

Hehe....fint lite. Men jeg fant jaggu en pose med grønnsaksblanding og så har vi middagspølse og kjøttkaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du verken har grønsaker, ris, pasta, kjøt eller fisk i huset, anbefaler eg ostesmørbrød. Har du brød....?

Jepp:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må liste opp ka du har !

he.he..Du har visst like tomt kjøleskap som meg du !

Ja, jeg har mye øl. Og så har jeg ketchup og sennep, fårepølse, leverpostei og prim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har mye øl. Og så har jeg ketchup og sennep, fårepølse, leverpostei og prim.

Har omtrent det samme som du, untatt øl, leverpsotei og prim, men nok om det !

Har du ris/pasta, løk event. paprika el. sopp da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe....fint lite. Men jeg fant jaggu en pose med grønnsaksblanding og så har vi middagspølse og kjøttkaker.

Jeg ville satset på kokte poteter, gulrotstuing og pølse. Greit å lage. I morgen koker du masse poteter uten skall og lager en deilig mos som serveres sammen med ovnsstekte kjøttkaker. I begge tilfeller er det kjekt med tyttebær til.

Var det noe mer du lurte på?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...