Lionn Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Jeg vil ha en som er rask å lage og som inneholder vanlige ingredienser. Vi har ikke det store utvalget her. Vi finnes ikke kresen, så det meste går ned. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nemesis Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Fres litt hakket løk (og evt noe kjøttdeig om du har), tøm over 1-2 bokser tomater, hiv oppi det du har av grønnsaker i små biter, krydre med f.eks ingefær, fennikel, litt soyasaus og chili/tabasco/pepper, eller rosmarin, timian. Og litt salt, da. Kokt ris til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest punkyB Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Lag en omelett med de 'vanlige tingene' som fyll. Evnt. har du en fløte/rømme/kremfresj skvett kan du steke de 'vanlige tingene' - lage saus og helle det over ris , spaghette eller whatever. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pirrka Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Omelett med ost/skinke/purre/chili/etc, salat og brød? Wok med allslags grønsaker og evt kjøtt, ris eller pasta? Pannekake steikt i langpanne, tomatsuppe? Fiskegryte: trekk fiskefilet i ein saus av tomat, lauk gulrot, selleri etc, ris og salat inntil? Vi skal ha fiskesuppe av avskjæret frå ein diger laks eg fileterte i går, det er også godt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Ta det du har av grønnsaker, hakk opp og fres, wok eller hva du nå kaller det. Grovhakket tomat på boks er en genial oppfinnelse. Smell i litt rømme, fløte eller hva du måtte ha for hånden. Urter og kryddere etter smak: kryddere er med hele veien, urter siste minuttet. Ris og varmt brød med godt smør. Isvann. Vips: fest til hverdags. Råstekte og saltede poteter er et sikkerstikk hos meg - det går til alt mulig rart. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lionn Skrevet 29. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2002 Fres litt hakket løk (og evt noe kjøttdeig om du har), tøm over 1-2 bokser tomater, hiv oppi det du har av grønnsaker i små biter, krydre med f.eks ingefær, fennikel, litt soyasaus og chili/tabasco/pepper, eller rosmarin, timian. Og litt salt, da. Kokt ris til. Av de ingrediensene der har vi kun gulrøtter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lionn Skrevet 29. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2002 Lag en omelett med de 'vanlige tingene' som fyll. Evnt. har du en fløte/rømme/kremfresj skvett kan du steke de 'vanlige tingene' - lage saus og helle det over ris , spaghette eller whatever. Har bare et egg igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lionn Skrevet 29. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2002 Omelett med ost/skinke/purre/chili/etc, salat og brød? Wok med allslags grønsaker og evt kjøtt, ris eller pasta? Pannekake steikt i langpanne, tomatsuppe? Fiskegryte: trekk fiskefilet i ein saus av tomat, lauk gulrot, selleri etc, ris og salat inntil? Vi skal ha fiskesuppe av avskjæret frå ein diger laks eg fileterte i går, det er også godt! Av det der har vi noen posesupper. De andre tingene har vi ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Av de ingrediensene der har vi kun gulrøtter. Javel. Da kutter du dem i pene biter. Enten smørdamper du dem eller du lager en hvit saus, bruk kraften fra de kokte gulrøttene som du har oppi etterhvert - heter det stuing, tro? Hva har du ellers? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lionn Skrevet 29. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2002 Ta det du har av grønnsaker, hakk opp og fres, wok eller hva du nå kaller det. Grovhakket tomat på boks er en genial oppfinnelse. Smell i litt rømme, fløte eller hva du måtte ha for hånden. Urter og kryddere etter smak: kryddere er med hele veien, urter siste minuttet. Ris og varmt brød med godt smør. Isvann. Vips: fest til hverdags. Råstekte og saltede poteter er et sikkerstikk hos meg - det går til alt mulig rart. Av de tingene der har vi gulrøtter, brød og poteter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pirrka Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Av det der har vi noen posesupper. De andre tingene har vi ikke. Dersom du verken har grønsaker, ris, pasta, kjøt eller fisk i huset, anbefaler eg ostesmørbrød. Har du brød....? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Du må liste opp ka du har ! he.he..Du har visst like tomt kjøleskap som meg du ! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lionn Skrevet 29. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2002 Javel. Da kutter du dem i pene biter. Enten smørdamper du dem eller du lager en hvit saus, bruk kraften fra de kokte gulrøttene som du har oppi etterhvert - heter det stuing, tro? Hva har du ellers? Hehe....fint lite. Men jeg fant jaggu en pose med grønnsaksblanding og så har vi middagspølse og kjøttkaker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lionn Skrevet 29. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2002 Dersom du verken har grønsaker, ris, pasta, kjøt eller fisk i huset, anbefaler eg ostesmørbrød. Har du brød....? Jepp:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lionn Skrevet 29. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2002 Du må liste opp ka du har ! he.he..Du har visst like tomt kjøleskap som meg du ! Ja, jeg har mye øl. Og så har jeg ketchup og sennep, fårepølse, leverpostei og prim. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
naiv Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Pannekaker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Ja, jeg har mye øl. Og så har jeg ketchup og sennep, fårepølse, leverpostei og prim. Har omtrent det samme som du, untatt øl, leverpsotei og prim, men nok om det ! Har du ris/pasta, løk event. paprika el. sopp da ? Lø 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Hehe....fint lite. Men jeg fant jaggu en pose med grønnsaksblanding og så har vi middagspølse og kjøttkaker. Jeg ville satset på kokte poteter, gulrotstuing og pølse. Greit å lage. I morgen koker du masse poteter uten skall og lager en deilig mos som serveres sammen med ovnsstekte kjøttkaker. I begge tilfeller er det kjekt med tyttebær til. Var det noe mer du lurte på? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
musikeren Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Biff! Det skal jeg ha. Det er så enkelt som det kan bli. Kjempefiserompe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nanna Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Ring pizzamannen. Det skal jeg idag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.