Gjest eller? Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 De melder på radion i dag at de har funnet et dødt spedbarn i skogen på Konnerud ved Drammen. Politiet oppforder moren til å melde seg. Og hun har ingenting å frykte; det er nemlig ikke forbudt å "ta livet av barnet i dets første leveår"(!) Det står i loven, tro det eller ei! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uffe Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Nå tuller du fælt!? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Det er jo hårreisende - du har ikke svitsjet litt væl mellom radiokanalene nå vel? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poetica Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Akkurat den loven ville jeg nå gjerne ha sett, da.... Før jeg kjøper den påstanden. Altså; en link hadde kanskje vært på sin plass. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikki Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Det kan jo ikke stemme, og det må da du og skjønne. Det har jo vært flere saker i det siste hvor foreldre har blitt dømt for å ha mishandlet sine spedbarn til døde. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Hehe, du må ha røyket mer enn den vanlige prince milden til frokost i dag... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kizmiaz Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Eh, det kan vel ikke være riktig! Det er vel i høyeste grad straffbart, men mulig det finnes en bestemmelse om formildende omstendigheter med betydning for straffeutmålingen hvis drapet skjer like etter fødselen, eller noe i den retningen...men noen mødre som gjør slikt kan jo være sinnsyke i gjerningsøyeblikket, og derved gå fri for straff av den grunn, men det er jo noe annet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eller? Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Det kan jo ikke stemme, og det må da du og skjønne. Det har jo vært flere saker i det siste hvor foreldre har blitt dømt for å ha mishandlet sine spedbarn til døde. Hvis begge foreldrene, eller kun far gjør det, så er det selfølgelig en drapssak. Men ikke hvis mor gjør det(!) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laura b Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Hvis begge foreldrene, eller kun far gjør det, så er det selfølgelig en drapssak. Men ikke hvis mor gjør det(!) Det er da flere kvinner i Norge som er dømt for å ha tatt liv av eget spedbarn! Hvor i loven står det at kvinner ikke skal straffes for å ta livet av barn under ett år? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Tull. Det er ei avisand. Mord er mord, åkke som. Men at moren kan være gal, er jo en annen sak. Det er nok i de tilfellene at dommen har blitt forbausende mild. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kosdo Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Her tar du eller personen på radioen grundig feil. Jeg hørte gjennom NRK Radio sitt innslag http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/1884048.html men der var det ihvertfall ingen påstand av den typen du kommer med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eller? Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Her tar du eller personen på radioen grundig feil. Jeg hørte gjennom NRK Radio sitt innslag http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/1884048.html men der var det ihvertfall ingen påstand av den typen du kommer med. "Han regner med at hun trenger hjelp" Hvem gjør ikke det etter et drap? Det gjorde sikkert Shamal Hussein også... Det er liksom automatikk i at spedbarndrap er begått p.g. a. morens problemer. Det blir for lett å bare kunne si at "jeg hadde det vondt" og så er man fri. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lazygirl Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Ja faktisk er norges lov slik at du hvis du dreper ditt spedbarn kan du "komme unna med det" fordi du grunnet fødsel og barsel m.m. kan være i psykisk ubalanse, slite med fødselsdeprsjoner m.m. Så det er fullt mulig å ungå fengsel men da bør du vel i rimlighetens navn bli innlagt på psykavdelning i det minste...eller? Men hvis barnafar derimot for eksempel i desperasjon kveler kolikk babyen sin blir han uten tvil dømt for det.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zarine Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Står verkeleg det i lova? Eg trudde lova var slik at det var dersom mor innan 24 (eller 48?) timar etter födselen tok livet av det nyfödte barnet at ho kunne slippe straff. Men EITT ÅR ??? Kva er DÉT for noko? No trur eg det er noko feil... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
den opprinnelige m&m Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Jeg tror det ikke, du må ha hørt feil. Det var jo en mor oppe i Nord-Norge som ble dømt for å ha tatt livet av sin baby på et par mnd., hun ble mistenkt for drap på flere barn tidligere. Mange mente hun var syk, men hun ble dømt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cipra Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 "Han regner med at hun trenger hjelp" Hvem gjør ikke det etter et drap? Det gjorde sikkert Shamal Hussein også... Det er liksom automatikk i at spedbarndrap er begått p.g. a. morens problemer. Det blir for lett å bare kunne si at "jeg hadde det vondt" og så er man fri. GAMAL HUSSAIN!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest atir Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Jeg tror at du kanskje må finne en link som kan dokumentere dette!!! Dette tror vi ingenting på! At en mor kan bli frikjent pga. fødselspsykoser (sinnsyk i gjerningsøyeblikket, eller lignende) det kan så være, men det er KLART at det er forbudt å drepe spebarn i utgangspunktet!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.