Gå til innhold

Mannen min er blitt sjalu!!!


Gjest filosof

Anbefalte innlegg

Gjest filosof

I vår rota mannen min med ei anna dame,han ble nok litt betatt og smigra over oppmerksomheta han fikk.Vel,det gikk over etter et par uker,vi har fiksa det greit,er voksne mennesker.Men NÅ er han blitt sjalu! I helga var vi på fest,og han gikk hjem fordi jeg dansa for mye med andre.Han blir ikke sint,bare veldig lei seg og virker såret.Jeg har da vitterlig ikke tenkt å foreta meg noe annet enn å danse.Er det noe med at på seg selv kjenner man andre ,eller???

Før hadde vi et veldig greit forhold,nå maser. han hele tiden om at han er redd for å miste meg.Var vel heller jeg som skulle vært sjalu,den andre dama er fremdeles interessert.Skal jeg bare overse det ,slik som jeg gjør nå,eller skal jeg sitte i en krok og holde ham i handa når vi er ute? Jeg er veldig sosial,og liker folk rundt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Danser han ikke?

Hvis han danser, og dere sannsynligvis danser bra sammen, så skjønner jeg han, hvis du bruker mer tid på å danse med andre enn med han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest filosof

Danser han ikke?

Hvis han danser, og dere sannsynligvis danser bra sammen, så skjønner jeg han, hvis du bruker mer tid på å danse med andre enn med han!

Han er ikke noen stor danser nei,tråkker seg gjennom de roligste dansene,liker heller å sitte å diskutere med andre mannfolk,det gidder da ikke jeg sitte å høre på.Har alltid vært danseglad,men først etter at han hadde en romanse reagerer han på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke noen stor danser nei,tråkker seg gjennom de roligste dansene,liker heller å sitte å diskutere med andre mannfolk,det gidder da ikke jeg sitte å høre på.Har alltid vært danseglad,men først etter at han hadde en romanse reagerer han på det.

Det kan ikke være slik at du, etter hans romanse, ubevisst opptrer litt provoserende for å få "hevn" da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje var hans kortvarige 'romanse' en måte han brukte for å signallisere til deg at han egentlig ikke liker så godt at du 'danser' med andre? Kanskje synes han at du flørter mye også?

Han sier det nok ikke, for svært få av oss vil egentlig ut med at vi er litt sjalu - det høres så negativt og barnslig ut.

Jeg synes du tok episoden mellom han og en annen veldig greit, nesten for greit, for så enkelt var det vel ikke?

Kanskje dere kunne bruke den episoden, og dansefestene, til å virkelig snakke sammen om de innerste følelsene og drømmene som dere kanskje har pakket litt inn for hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tab x-tra

Det kan jo være at selvom du ikke går inn for det, så er han redd for aat du prøver å provosere ham. Han føler seg vel kanskje litt ille til mote siden han rotet med en annen. Den dårlige samvittigheten tærer kanskje på ham, og så tror han så mye rart. Snakk med ham, og kom fram til en løsning. Sjalusi er jo gjerne noe som oppstår når den ene parten er usikker.

Lykke til og masse klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Det behøver ikke være så dramatisk å være sjalu. Slik jeg oppfatter brevet ditt lurer dere kanskje begge på om dere straffer hverandre litt med å småflørte med andre.

For å bevare den gode tonen og et godt forhold, vil jeg råde dere til å snakke sammen om disse sjalusifølelsene du snakker om. Spør mannen din ut om dette, og fortell han hvordan du føler det. Det er viktig å respektere at dere har ulik stil og derfor ikke ønsker det samme på en utekveld. Men slik respekt må bunde i en gjensidig tillit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...