Gå til innhold

Hva er det som skjer med meg?


Gjest hjertebank

Anbefalte innlegg

Gjest hjertebank

Jeg spiller darts , også i større sammenhenger.

Er ganske dyktig * skryt *og kom for så vidt langt i NM nylig...

Men har et problem som gjør at jeg ikke blir best: Med engang jeg kommer meg nærme til finaler får jeg altså hjertebank og hendene skjelver noe enormt.

Så ille at det ser ut som om jeg ALDRI hadde spilt!!

Også stopper det da altså opp.

Jeg ahr såå lyst til å få kontroll over meg selv , og ser jo at jeg er alene om dette problemet!

Er det noen som har tips til meg om hvordan jeg kan skjerpe dette?

(har prøvd å puste rolig etc...)

Høres sikkert ut som et filleproblem , men for meg er dette det eneste jeg er god til : (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn har jeg det også. Jeg kan være konge lenge, og så, når det virkelig gjelder, faller jeg i staver. Dette gjelder sånne konsentrasjons-/presisjonsting slik som dart, biljard, bowling, curling m.m.

Gi meg beskjed dersom du finner løsningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hjertebank

Sånn har jeg det også. Jeg kan være konge lenge, og så, når det virkelig gjelder, faller jeg i staver. Dette gjelder sånne konsentrasjons-/presisjonsting slik som dart, biljard, bowling, curling m.m.

Gi meg beskjed dersom du finner løsningen :)

Pøh...du spiller ikke alt det der, harke sett deg : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh...du spiller ikke alt det der, harke sett deg : )

ok, jeg skrøt på meg curling :)

Men alt det andre spiller jeg.... ikke på ditt nivå, selvsagt, men likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mental trening er tingen. Spør på Toppidrettssenteret om de kan hjelpe deg i gang (tips om litteratur, kurs e.l.), de har nok oversikt over hva som hjelper og hva som er mer svadapreget. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv med to til tre halvlitere pils, om ikkje det hjelper så tar du ett par til.....:-)

Eller....Drit i å fokusere på kor langt du kan komme, bare konsentrer deg 110% for hvert spill og ikkje tenk på kor nært du er finalen !

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med to til tre halvlitere pils, om ikkje det hjelper så tar du ett par til.....:-)

Eller....Drit i å fokusere på kor langt du kan komme, bare konsentrer deg 110% for hvert spill og ikkje tenk på kor nært du er finalen !

Mvh

Alkohol er sjølvsagt bannlyst i alle idrettar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes da alltids en liten pille... Spør NDH på forum for Psykiatri.

Piller han verta sett på som doping og bør unngåast i idrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo ett kjent problem i all idrett, men gir spesiellt negativt utslag i konsentrasjonsidrettene. Tror skytterne driver mye med mental trening for å få kontroll. Anne Grete Jeppesen har visst laget noen kasetter/videoer om dette. Prøv www.stenvaag.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den opprinnelige m&m

Willy Railo ga ut boka "best når det gjelder" for en del år siden, og siden er det vel gitt ut mange bøker innen mental trening. Prøv på biblioteket, eller ring Idretsshøgskolen i Oslo og spør om de har en bibiotekar der som kan anbefale noen bøker om mental trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...