Gå til innhold

FU : Gjemmer dere på klærna?


vin

Anbefalte innlegg

I dag gjorde jeg det endelig ; ryddet skapet og kastet sekker med klær!

At det er mulig å ta vare på så mye drit....

Jeg mener klær fra jeg var tenåring: )

Min datter syntes det var kjempegøy da!!

Så nå har jeg plass til nye sommerklær : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, gjemmer både på klær etter meg sjøl og sønnen min, de som er brukbare men ikkje blir brukt av en eller annen grunn.

Vi har ikkje noe Fretex eller lignende her, og eg gidder ikkje betale for å gi de vekk, en plass går grensa !

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også jevnlige opprydningsforsøk.. Da går jeg over alt jeg har spart på (ja, jeg har også klær fra jeg var tenåring), prøver det, vurderer nøye hvorvidt jeg _egentlig_ noengang kommer til å bruke det igjen, og putter en del i svarte sekker. Sko også. Så setter jeg sekkene på roterommet, og der står de.. Av og til sniker jeg meg ned i en av sekkene og haler opp igjen et plagg eller et par sko..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Z@pvir

Ja, dessverre - med et håp om at jeg skal komme inn i dem igjen. Men nå er det snart ryddesjau. De ekstra kiloene er nok kommet for å bli!

Sparte på klær før jeg ble tjukk også forresten. KAN jo hende jeg får bruk for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk hvor kule tenåringklærne dine er når ungene dine blir større da!

*tar på seg mamma's 68' slengbukser*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, her gjemmes så godt som ingenting. Det eneste jeg kan komme på, er strikkegensere av den tidløse typen (à la Setesdalskofte). De kan jo ungene komme til å kunne bruke en gang, eller jeg kan ta dem fram igjen selv.

Ellers gir jeg bort det som ikke er for slitt til klesinnsamlinger som en lokal menighet har med jevne mellomrom. De sender klær, sko, barnevogner og mye annet rart til Latvia, og da er ikke terskelen så høy for å kvitte seg med ting som det ville vært om eneste alternativ var å kaste det.

Ungene er forresten rimelig sure på meg fordi jeg ikke samler på noe. Det er nemlig store problemer å finne kostymer til dem når de har skoleteater, men jeg vet jo aldri hva som kan komme til nytte, og orker ikke holde styr på så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja eg har ganske mykje liggande...

Ikkje berre klär, men alt mogleg. Öystein Sunde skreiv eigentleg om meg...

Men no skal det til Fretex, det eg ikkje har brukt sidan ungdomsskolen, eller det eg ikkje har sjans å få på meg för etter tre års slankekur. Det er ikkje plass til alt, og no som vi skal flytte så MÅ DET VEKK!! Gubben sine klede får same skjebne.

Baby- og barnetöyet sparer eg naturlegvis. Det skal jo bli brukt fleire gongar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjemmer på de klærne som er tidløse og som jeg har et lite håp om å komme inn i igjen, men om jeg noen gang gjør det er jo en annen sak! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest angrer

Jeg har kastet og gitt bort massevis av klær som jeg trodde jeg ikke ville få på meg igjen noen gang p.g.a vekta. Nå som jeg har gått ned 13 kg. så angrer jeg på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dessverre - med et håp om at jeg skal komme inn i dem igjen. Men nå er det snart ryddesjau. De ekstra kiloene er nok kommet for å bli!

Sparte på klær før jeg ble tjukk også forresten. KAN jo hende jeg får bruk for det.

Jeg har alt for mye klær fra flere ti-år og i mange ulike størrelser. Liker ikke å hive klær jeg nesten ikke har brukt. Men jeg har erfart at når jeg når en vekt jeg hadde for f.eks. 10 år siden, kan jeg likevel ikke bruke plagget (selv om det skulle være på mote igjen). Målene er nemlig forandret. Plagget er 20 cm for smalt en plass og 20 cm for vidt et annet sted........

Kroppen forandrer seg nemlig hver gang man går opp og ned i vekt, iallfall når man er over den første ungdom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Ukritisk og usentimentalt blir de pakket ned og kjørt til Frelsesarmeen. Det gjelder både mine og barnas klær (og sko). Unntakene ved barnas klær er bunader, hjemmestrikk av diverse og andre særskilte klær. De beholdes, evt. lånes bort.

Da blir det jo så god plass i skap og "unnskyldning" til å kjøpe nytt. Apropo.....jeg skulle tatt en opprydning i skapet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjemmer på de klærne som er tidløse og som jeg har et lite håp om å komme inn i igjen, men om jeg noen gang gjør det er jo en annen sak! :-)

ahhhhhh jeg klarer ikke kaste noe!!.. Har klær i nesten alle katogorier.. som passer/ som aldri har vært brukt/ som IKKE passer/ klær fra svunne tider som er blitt spart av sentimental verdi/ klær som aldri har vært brukt fordi jeg kjøpte de ett nummer for liten på salg fordi jeg var på ''slankekur''..*mumle* De har forøvrig ALLE prislappen på enda ughhhh....

*håpløst*..hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kastet 11 sekker med klær før soledad skulle flytte inn til oss................:-o

Jeg sendte gubben aleine på fyllinga da assa! *s* - flaut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...