Gå til innhold

Jeg reagerer sånn på myggstikk, noen tips?


Lillelurven

Anbefalte innlegg

Lillelurven

Min kommende stolthet, hagen min, tar snart livet av meg.

Jeg som endelig har overvunnet frykten for noen edderkopper, er nå nesten spist opp av mygg. Ser ikke ut. har store byller. Som ei storetå...på en mann!

Noen tips? Jeg bruker Eurax, det hjelper litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Store doser C-vitamin.....

... og Aloe Vera til de stikkene du allerede har fått.

Jeg har en Aloe Vera plante i stua som friseres flittig når barna kommer inn med stikk og brenneslesår. Det lindrer øyeblikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Det finnes at belgisk anti-myggmiddel på apoteket som fungerer - mener det heter "Janco" eller noe slikt.

Videre mener jeg å huske at man skal bruke lyse klær. (Bruk lange ermer og sokker.)

Mygg flyr ikke hvor det er vind.

Mygg trenger stillestående vann til larvene - tøm vann-tønner og andre "klekkerier".

Du blir trolig mindre sensitiv ovenfor stikk med tid. Videre så lærer du å føle når en mygg lander.

Du kan bruke anti-allergi medisiner, og noen kremer fra apoteket.

Lykke til!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forebyggende:

Jaico Myggmelk, også kalt Mygg-A - fåes bl.a. på apoteket er VELDIG effektiv forebyggende. Den er på hendig rollon, så det blir ikke klissete å påføre heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er allergisk mot myggstikk... det eneste som funker for meg, uten at jeg skal hovne skikkelig opp og få "ekstra muskler", er allergitabletter. Zyrtec eller Kestine, alt etter som...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp såpe med sitron- og lavendelolje i...eller smør deg inn med sitronolje og lavendelolje (esteriske oljer) det holder myggen unna...garantert. Jeg lagde noen slike såper engang og ga bort til folk med samme problem som du tydelig har...og de har ikke fått et stikk ved bruk av den såpen. (Dessverre lager jeg ikke så mye lenger, ellers kunne jeg ha sendt deg en )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillelurven

kjøp såpe med sitron- og lavendelolje i...eller smør deg inn med sitronolje og lavendelolje (esteriske oljer) det holder myggen unna...garantert. Jeg lagde noen slike såper engang og ga bort til folk med samme problem som du tydelig har...og de har ikke fått et stikk ved bruk av den såpen. (Dessverre lager jeg ikke så mye lenger, ellers kunne jeg ha sendt deg en )

Snillt av deg å tenke tanken hvertfall:-)

Tusen takk for tips, skal teste det ut i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillelurven

Jeg er allergisk mot myggstikk... det eneste som funker for meg, uten at jeg skal hovne skikkelig opp og få "ekstra muskler", er allergitabletter. Zyrtec eller Kestine, alt etter som...

Hvordan merker du allergien? Slike tabeletter, de må man vel få på resept?

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillelurven

Forebyggende:

Jaico Myggmelk, også kalt Mygg-A - fåes bl.a. på apoteket er VELDIG effektiv forebyggende. Den er på hendig rollon, så det blir ikke klissete å påføre heller.

Iler ned på apoteket i dag! Takk skal du ha, ante ikke det skulle bli så guffent å få tendenser til grønne fingre:-) Det er min 1. hage, og jeg gromkoser meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillelurven

Hei,

Det finnes at belgisk anti-myggmiddel på apoteket som fungerer - mener det heter "Janco" eller noe slikt.

Videre mener jeg å huske at man skal bruke lyse klær. (Bruk lange ermer og sokker.)

Mygg flyr ikke hvor det er vind.

Mygg trenger stillestående vann til larvene - tøm vann-tønner og andre "klekkerier".

Du blir trolig mindre sensitiv ovenfor stikk med tid. Videre så lærer du å føle når en mygg lander.

Du kan bruke anti-allergi medisiner, og noen kremer fra apoteket.

Lykke til!

Med vennlig hilsen

Takk for svar.

Men med meg er det motsatt, jeg er blitt verre med årene, He,he når det gjelder reaksjon på myggstikk vel å merke!!

Fikk overdose etter en ferietur, hvor jeg ble stukket opp over halve meg, etter å ha hvilt og avkjølt rompe og lår i et vann, som sannsynligvis var fullt av noe greier (gulp) som likte smaken av meg.

Vann....vi har tre hunder i gård, de har jo hver sin vannbøtte, men vi bytter vann hver dag. Også renner det en bekk likenedenfor huset, den lyden er rekreasjon, mulig den også er opphav til alle disse flygende blodsugerne.

Og du vet, når sola endelig er her oppe i nord, kler vi ikke på oss:-))

Jeg satser mest på forebygging tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillelurven

Store doser C-vitamin.....

... og Aloe Vera til de stikkene du allerede har fått.

Jeg har en Aloe Vera plante i stua som friseres flittig når barna kommer inn med stikk og brenneslesår. Det lindrer øyeblikkelig.

Takk for svar. Nå skal jeg endelig komle meg avgårde å kjøpe en AV plante.

Men, hvor klipper du? I tuppene? lengre nede? På langs, rett over...Ja, det er mye man skal lure på:-)

Fikk noen blader som var klipt rett over, men tenkte at var det slik, gikk det fort utover planten, og man trenger litt hver dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om noen andre har skrevet dette jeg, men Zyrtec funker mot myggstikk. Evt annen allergimedisin.

Også går det kanskje fortere over om du ikke klør...hvilket sikkert er kjempelett...not..

Det finnes dessuten en krem som heter Xylocain, som demper både kløe og smerter, å få kjøpt på apoteket. Den er kjempeeffektiv.

Et gammelt kjerringråd er å smøre på edikk.

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillelurven

Jeg vet ikke om noen andre har skrevet dette jeg, men Zyrtec funker mot myggstikk. Evt annen allergimedisin.

Også går det kanskje fortere over om du ikke klør...hvilket sikkert er kjempelett...not..

Det finnes dessuten en krem som heter Xylocain, som demper både kløe og smerter, å få kjøpt på apoteket. Den er kjempeeffektiv.

Et gammelt kjerringråd er å smøre på edikk.

God bedring!

Takk:-)

Rart det der, har ei lang lste nå med ulike grier og remedier jeg får teste ut. Egentlig et kjempelurt sted dette!

Hvordan går det med deg?

Glemte å si gratulerer med ny jobb, det var godt å høre du slipper å slite deg ut. Også er det vanvittig godt, når man får den jobben man har søkt på, og vil ha!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk:-)

Rart det der, har ei lang lste nå med ulike grier og remedier jeg får teste ut. Egentlig et kjempelurt sted dette!

Hvordan går det med deg?

Glemte å si gratulerer med ny jobb, det var godt å høre du slipper å slite deg ut. Også er det vanvittig godt, når man får den jobben man har søkt på, og vil ha!

*klem*

Jeg glemte å si at allergitablettene fås reseptfritt, men er svindyre. Det er langt billigere med en resept. Den kremen er reseptfri. Den mellomste jenta mi hadde myggeallergi, heldigvis vokste hun det av seg. (Men det er vel ikke noen mulighet for at du gjør det... ;o) )

Jotakk , det går bedre. Vi reiser opp til Trondheim i dag.

Jeg har fått en jobb jeg virkelig ønsket meg, ja. (med karrieremuligheter og ålreit lønn). Begynner på mandag.

Den jobben jeg hadde på Delikat var for tøff for meg. Jeg orker ikke å jobbe med hardt kroppsarbeid lenger, begynner vel å bli for gammel til det, synes jeg. :o)

Mest av alt ser jeg fram til å ha fast arbeid, etter å ha jobbet i vikarbyrå de siste 3 åra, og ikke minst gleder jeg meg til å få fastlønn. Timelister er no herk. Det kommer dessuten til å bli masse spennende kursing og greier. Og på toppen av det hele blir det kort vei til jobben. Skikkelig luksus her nede det da, gubben f eks har 3 timers arbeidsreise tilsammen i løpet av dagen.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Nå skal jeg endelig komle meg avgårde å kjøpe en AV plante.

Men, hvor klipper du? I tuppene? lengre nede? På langs, rett over...Ja, det er mye man skal lure på:-)

Fikk noen blader som var klipt rett over, men tenkte at var det slik, gikk det fort utover planten, og man trenger litt hver dag?

God morgen!

Jeg klipper tvers over, ja. Det er ikke store biten du trenger. Så snitter du den opp på langs og drar "bladet" forsiktig fra hverandre.

Du kan putte biten i en plastpose, så varer den iallefall litt lenger enn til ett påstryk.

Psst! AV-planter skal ikke ha sterk sol. Da blir den brun.

Glemte forøvrig å nevne Zyrtec. Det hjelper mot nesten all kløe.

Spis kiwi!

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillelurven

God morgen!

Jeg klipper tvers over, ja. Det er ikke store biten du trenger. Så snitter du den opp på langs og drar "bladet" forsiktig fra hverandre.

Du kan putte biten i en plastpose, så varer den iallefall litt lenger enn til ett påstryk.

Psst! AV-planter skal ikke ha sterk sol. Da blir den brun.

Glemte forøvrig å nevne Zyrtec. Det hjelper mot nesten all kløe.

Spis kiwi!

:o)

Takk!

Det er litt av en handle liste jeg har med meg, når jeg drar ned for å handle i dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan merker du allergien? Slike tabeletter, de må man vel få på resept?

Takk for svar.

Hvordan jeg merker det? Det klør - noe sinnsykt, og så hovner det sånn at jeg ikke ser stikket, men det ser heller ut som jeg plutselig har fått en ekstra muskel ;)

Vet ikke hva av allergitabletter som er reseptfritt, jeg... Du kan jo høre på apoteket? Mulig Zyrtec har blitt reseptfritt, men det er ganske dyrt når det ikke fås på blå resept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iler ned på apoteket i dag! Takk skal du ha, ante ikke det skulle bli så guffent å få tendenser til grønne fingre:-) Det er min 1. hage, og jeg gromkoser meg!

Glemte å si at den faktisk lukter behagelig og er drøy, fordi roll-on'en ikke trenger påføres overalt på huden, kun et par-tre "striper" nedover hvert ben/hver arm. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...