Devania Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Jeg ble utsatt for en voldtekt for et år siden. Jeg frøs helt til, og klarte ikke gjøre motstand. Jeg har vært utsatt for voldtekt før, det var sikkert derfor jeg reagerte på den måten. Han har også kommet med en del trusler i ettertid. Nå har jeg begynt å gå til samtaler på SMI Agder, og der har de rådet meg til å anmelde, og søke om voldsoffererstatning. Jeg er veldig i tvil, og trenger råd/svar på en del ting... For det første har jeg ikke anmeldt de to tidligere voldtektene.. Kan det svekke troverdigheten min? Jeg var heller ikke hos lege eller politi før en stund etter at det skjedde, så jeg har ingen fysiske beviser. Det eneste jeg har å stille opp med, er uttalelser fra legen min (som jeg bare har brukt i et halvt år.. Han har gitt meg anti-depressiver, og jeg har fortalt han om hva som har skjedd. Men beviser har jeg altså ikke..) og de jeg har kontakt med på SMI Agder. Jeg var også i kontakt med en venninne samme dag (hun så at jeg var et vrak, og jeg fortalte henne alt), og samboeren min (som ikke var hjemme da det skjedde) så hvilken tilstand jeg var i da han kom hjem neste dag. Jeg vet også at han som voldtok meg prøvde seg på ei annen jente dagen før. Utifra dette, har jeg noe å komme med i en evt rettssak? Og når det gjelder voldsoffererstatning... Penger får det ikke til å forsvinne, og jeg er ikke ute etter å tjene noe på dette liksom... Men derson jeg vil søke om dette, har jeg noen sjanse hvis jeg ikke anmelder? Jeg er veldig redd for fyren, og vet ikke om jeg tør anmelde... Jeg vet heller ikke om jeg orker å forklare meg for veldig mange mennesker, det er ikke så lett å snakke om det som har skjedd... På forhånd takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56315-anmeldelsevoldsoffererstatning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
rose23 Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Jeg synest du skal gjøre det jeg! : ) Du trenger ikke tekniske bevis for at han skal bli dømt, selv om det er en fordel. Jeg ble utsatt for overgrep da jeg var liten å annmeldte det først 13 å etterpå. Alikevel fikk jeg han dømt både i herredsretten, og lagmansretten. Politiet vil legge vekt på din forklaring, dine venner forklaring, legen din. Kanskje hun som han prøvde seg på? At du ikke har annmeldt tidligere tror jeg ikke skal være noe problem. Bare vær 100 % ærlig, si akkurat hvorfor ikke du har gjort det før! Det er ikke du som har gjort noe gale!!!! Uansett så tror jeg ikke du vil angre om du annmelder det, det er nok flere som angrer på at de ikke gjorde det. Men tøft blir det, og alle detaljer må brettest ut. Men tenk på at politi og rettsvesener er bare vanlige mennesker de. Ingen av dem vil deg noe vondt eller ødelegge deg! Uansett hva du bestemmer deg for, så håper jeg det går bra med deg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56315-anmeldelsevoldsoffererstatning/#findComment-235908 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.