Gå til innhold

Noen som har peil på laging av gelelys?


Reg@l

Anbefalte innlegg

Skal bestille sånn lysgelèmasse, men har ikke peiling på hvor mye jeg bør bestille. Hvor mye blir det av f.eks 1 kg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg laget gelelys senest i dag :-)

Vi hadde en dunk på 1350ML

Tror vi klarte å bruke opp halvparten av geleen og da hadde vi fått nok til 5 kjøkken glass. Hvor mange lys man får av en slik dunk varierer jo veldig. Det kommer jo helt annpå hvor store glass du skal fylle.

Det jeg synes er vanskelig med gelelys støping er å vite hvor stiv geleen må være for å putte forskjellige gjenstander ned i geleen uten at de synker helt til bunds. Trodde jeg klarte å beregne det bra i dag da jeg nesten måtte tvinge gjenstanden ned i den nesten stivnede geleen. Men da jeg etterfylte sank gjenstanden jaggumeg til bunds.

Lykke til i allefall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...