Gå til innhold

Kjedemail-frust


citoyen

Anbefalte innlegg

Nå er bonsai kitten-historien i gang igjen, med påfølgende mailstorm, der alle som sender mailer til hele adresseboken sin selvsagt bruker To-feltet til alle mottakerne. Jeg vil ikke ha min private mailadresse spredt for alle vinder! Dette skjer hver eneste gang det er noe som vandrer på nettet, enten det er advarsel om et Fryktelig Farlig Virus ™ eller en Morsom Historie Du Bare MÅ Lese ™, eller som i dette tilfellet, Noe Grusomt Som Er Helt Sant ™.

Det er vel for mye å håpe på generell utbredelse av sunt folkevett i befolkningen. Men en liten oppfordring til DOLs brukere i det minste: i 99% av tilfellene bør du IKKE sende videre slike kjedemailer, og i den resterende siste prosenten bruker du BCC-feltet for å skjule mailadressene til de andre mottakerne, slik at hver mottaker bare ser sin egen adresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kengun

Done.

Helt enig med deg, Citoyen. Jeg er så lei av alle disse HOAX emailene. Hva med å opprette et nytt tråd med tittel "Bonsai Kitten"? Så får kanskje de som videresender slike emails øynene opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...