Gå til innhold

Jaja, så har vi enda en katt, da.:) Trenger råd!


Cheerleader

Anbefalte innlegg

Cheerleader

En hjemløs katt, uten hale og med infeksjon i øynene har nå blitt endel av familien vår. Jeg har foret ham en stund nå, og før gikk han med halsbånd, med navnet Tiger på og et telefonnummer. Jeg ringte eieren en gang, og spurte litt om han hadde vært hos veterinæren og sånn, hun var ganske unnvikende, og jeg forstod det slik, at det hadde han ikke. Plutselig en dag så kom han hit uten halsbånd, og det overrasket meg ikke. Hun var ikke spesielt interessert i å ha ham, han hadde ikke den personligheten hun ønsket i en katt eller noe sånt, husker jeg hun sa. Vel, vi syns han er aldeles perfekt, og ikveld flyttet han inn. Han kom med en gang overens med de andre 2 kattene, to unge damer, (Pixel og Pewny) og nå ligger alle 3 og sover på stueteppet sammen.

Det ser ut til at han er blitt kastrert, og det er ikke noe problem allikevel. Hun eldste vår er, hun andre er ikke kjønnsmoden enda, bare 3 mnd gammel. Hun skal sterliseres om et par uker. Men, jeg vet ikke noe om han har fått vaksiner mot forskjellige sykdommer, og da lurer jeg på om han må holdes unna de andre to, til han blir undersøkt hos veterinæren til helgen? Pixel og Pewny er vaksinerte mot alt de skal, så da går det vel greit?

Alle 3 er på Prevention, et lusemiddel fra veterinæren. Det ga jeg ham tidligere ikveld. De driver og knytter seg til hverandre, jeg vil så lite holde ham på badet til helgen. Dere kattemennesker, gi meg gjerne råd! Blir kjempeglad for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flott at noen tar seg av det andre ikke vil ha.

Tror risikoen for smitte er liten,ettersom de andre kattene dine er vaksinert.

Ville ikke stengt nykomlingen inne på badet,det er nok viktigere for alle kattene å få bli kjent med hverandre.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fenrisulven

Snill er du Cheer som tar deg av denne haleløse fyren!

Tror nok ikke det er fare så lenge de to små er vaksinert.

Nå har jeg fire katter og en av de er gravid og nedkommer om kort tid. Det var jo ikke meningen i det hele tatt, men hun ble kjønnsmoden i løpet av 20 sekunder og borte ble hun. Kom hjem etter nesten 2 døgn, men kjæresten på slep.

Den første katten min, Fenris, skaffet jeg meg helt frivillig. Nr. 2, Burre, sto naboen med i hånda en dag jeg kom hjem fra jobb og spurte om jeg kunne ta den fordi den tisset på gulvet... Nr. 3, Taxi, tok jeg med meg fra et ridesenter hvor stallkattene skulle avlives. Nr. 4, Skippy, er naboens katt som har flyttet inn til oss.(katteluke er IKKE lurt)

Men når Taxi nå nedkommer med sine små MÅ jeg bare gjøre meg hard og avlive de, har sjekket rundt om noen som vil ha, men aviser og oppslagstavler er fulle av _ Søte små kattunger gis bort_

Vi skal også til dyrlege snart, 4 vaksiner, 4 øremerking, 1 sterilisering og 1 kastrering…

Hilsen Fenrisulven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...