Gå til innhold

Hjelp meg en diskusjon her, snille dere


Gjest Så anonym som det går an å få blitt

Anbefalte innlegg

Gjest Så anonym som det går an å få blitt

Hei.

Jeg og en meget kverulerende frøken har en diskusjon på gang ang. dyrearter.

Denne meget stae frøknen, hevder bestemt at der finnes ett dyr som heter Storf.

Jeg hevder at Storf - en forkortelse på Storfe, er samme som kuer og okser.

Noen som kan hjelpe oss med å løse denne diskusjonen ? Og, dersom dere mener der finnes ett dyr som heter Storf, vil jeg gjerne ha dette dokumentert i form av link til bilder mm.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Så anonym som det går an å få blitt

Stork er det hun mener : )

*lol*

Neida, hun mener ikke Stork. hun mener storf. Sier bestemt at man åp f.eks BigHorn får servert Storf.

Jeg forklarer henne da at der er snakk om Storfe, som er samme som ku og okse. Men, den kvasikverulerende frøkna nekter fortsatt, og nå har hun jammen i meg fått med seg noen andre i diskusjonen også, som mener de vet godt hva storf er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, hun mener ikke Stork. hun mener storf. Sier bestemt at man åp f.eks BigHorn får servert Storf.

Jeg forklarer henne da at der er snakk om Storfe, som er samme som ku og okse. Men, den kvasikverulerende frøkna nekter fortsatt, og nå har hun jammen i meg fått med seg noen andre i diskusjonen også, som mener de vet godt hva storf er...

Slo opp i Studia leksikon og der var det kun storfe!!

Heldige deg , så har du nok rett ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest servitrise fra Big Horn

Neida, hun mener ikke Stork. hun mener storf. Sier bestemt at man åp f.eks BigHorn får servert Storf.

Jeg forklarer henne da at der er snakk om Storfe, som er samme som ku og okse. Men, den kvasikverulerende frøkna nekter fortsatt, og nå har hun jammen i meg fått med seg noen andre i diskusjonen også, som mener de vet godt hva storf er...

Hehehe, nå fikk jeg meg en god latter, du!

Får man Storf på Big Horn? DET var nytt for meg. Men ja, det står faktisk i menyen at man får "Stor-fe" ;-))

Ihiii...nå lo, jeg. Den dama høres jo ganske påståelig ut. Og hvis det nå viser seg at det er noe som heter storf, så ler jeg likevel, for hvem kaller et dyr for storf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida, hun mener ikke Stork. hun mener storf. Sier bestemt at man åp f.eks BigHorn får servert Storf.

Jeg forklarer henne da at der er snakk om Storfe, som er samme som ku og okse. Men, den kvasikverulerende frøkna nekter fortsatt, og nå har hun jammen i meg fått med seg noen andre i diskusjonen også, som mener de vet godt hva storf er...

*ler*

Hun mener ikke Surf & Turf, da?

I alle fulle fall så kan du vel si at hun snakker om navnet på en matrett. Man sier jo ikke at man får gris eller okse. Matretten har jo et navn.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke den første som har lurt:

http://www.ektoplasma.no/diktsentral/sprak.html

(se under "diverse").

Det er nok en del steder det står "storf" slik som på den siden med fjøsutstyr Pricilla viste til. Det er kanskje pga. folks fortvilte forsøk på å sette en strek over e-en i storfé. Mislykkede forsøk på spesialtegn kan få hele bokstaven til å forsvinne når det printes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - har vært såvidt inne i den samme diskusjonen sjøl, her på DOL faktisk. De som mente at det het Storf trodde at storfekjøtt uttales StoRfekjøtt (og ikke stOrfekjøtt) - altså at ordet var utledet på samme måte som kalv og kalvekjøtt.

Enda godt vi vet bedre, hva? ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...