Gå til innhold

Når fuglene jakter på mark...


nanna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De lytter.

:o)

Det trodde jeg også, men mitt faderlige opphav bare fnyste. Så da tenkte jeg at jeg skulle finne ut heeeelt sikkert før jeg var skråsikker mot ham ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trodde jeg også, men mitt faderlige opphav bare fnyste. Så da tenkte jeg at jeg skulle finne ut heeeelt sikkert før jeg var skråsikker mot ham ;-)

Jeg har sett en del på trosten, og den plukker tilsynelatende opp marker på ren flaks. Det ville være mye bortkastet jobbing hvis ikke trosten visste nøyaktig hvor den skulle sette ned nebbet.

*søker etter fagstoff*

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett en del på trosten, og den plukker tilsynelatende opp marker på ren flaks. Det ville være mye bortkastet jobbing hvis ikke trosten visste nøyaktig hvor den skulle sette ned nebbet.

*søker etter fagstoff*

:o)

Fadern mener altså at fuglen kun bruker øynene, og det er derfor den legger hodet på skakke - fordi øynene sitter på hver sin side av hodet. Jeg forsøkte meg med at ørene faktisk heller ikke var plassert midt på nebbet, menne... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fadern mener altså at fuglen kun bruker øynene, og det er derfor den legger hodet på skakke - fordi øynene sitter på hver sin side av hodet. Jeg forsøkte meg med at ørene faktisk heller ikke var plassert midt på nebbet, menne... ;-)

*lol*

Stakkars trosten! Den ville ikke hørt stort, da, nei!;o)

Men han bør kunne forklare hvordan trosten kan se en mark som er _i_ bakken, da!

Egentlig både lytter og ser trosten etter mark. Jeg finner to steder på nett som sier det samme. Her er èn av dem:

http://fuv.hivolda.no/prosjekt/skjosin/graatrost.htm

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*lol*

Stakkars trosten! Den ville ikke hørt stort, da, nei!;o)

Men han bør kunne forklare hvordan trosten kan se en mark som er _i_ bakken, da!

Egentlig både lytter og ser trosten etter mark. Jeg finner to steder på nett som sier det samme. Her er èn av dem:

http://fuv.hivolda.no/prosjekt/skjosin/graatrost.htm

Mvh

Han trenger ikke forklare noe som helst, for han _vet_ , skjønner du. ;-)) Men nå er det _jeg_ som vet! *ond latter*

Tusen takk for linken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...