Gå til innhold

Katter


Gjest muscat

Anbefalte innlegg

Gjest muscat

Jeg har 2 hunn katter som siden jeg fikk dem har vært verdens beste venner. For noen måneder siden begynte de og bli mer og mer agressive mot hverandre, spesielt den ene. Etter noen uker med det, var det ikke mulig og ha de i samme rom engang. Da den ene plaget den andre såååå mye. Jeg har nå fått begge kattene sterilisert i håp om at det vil hjelpe.. men det ser ut til at de fremdeles er svært aggressive til hverandre. Noen som har noen gode råd og komme med ang. dette problemet?

- muscat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er kattene dine kastrert eller sterilisert? En sterilisert katt har fortsatt den naturlige adferden for sitt kjønn, mens jeg har hørt at kastrerte hunkatter blir roligere - akkurat som hankattene blir når de kastreres. Ellers er hunkatter ofte mer opptatt av å passe på reviret sitt og kjemper mer om makta på hjemmebane, mens hankattene for det meste kun er opptatt av å "sjekke damer" og bryr seg mindre om hva som skjer på hjemmefronten.

Søsteren min hadde flere hunkatter samtidig i alle år. Disse fikk p-piller, så de var vel å sammenligne med en sterilisert katt. De aksepterte hverandre og slåss ikke, men var aldri så gode venner som mine kastrerte hankatter har vært. Nå har hun en kastrert hankatt og en kastrert hunkatt, og de er veldig glad i hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...