beib Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 leser innlegget under "ingen vil tro".Her er det en som har vært utsatt for enda en voldtekt og noen av dere kan ikke tro på henne ,at det er for usannsynlig. jeg har selv vært utsatt for fler overgrep og jeg kjenner igjen redselen for og ikke bli trodd,så kommer hun inn her og prøver og få litt støtte,prøver og finne noen som kan tro og det hun blir møtt med er beskyldninger om og lyge på seg en voldtekt.Det er bare helt utrolig,dere som selv har blitt utsatt for overgrep setter tvil til denne jenten.Det er til og bli kvalm over...jeg er helt rystet.Det går bare ikke an!!! jeg har alltid skrytt over denne siden,hvor det er så mange flotte mennesker og hvor det er så mye forståelse,men etter og ha lest dette her så er iallefall min mening forandret.og jeg vil bare si at jeg tror henne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56451-fy-faenskjerp-dere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
agapetos Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 kunne ikke vært mer enig! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56451-fy-faenskjerp-dere/#findComment-239262 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Det må da være lov til å si hva man mener. Selv klarer jeg ikke å tro på jenter som igjen og igjen og igjen blir utsatt for overgrep av forskjellige mennesker. Det er rett og slett for lite sannsynlig at dette skjer den samme jenta, om og om igjen. Jeg har ikke svart i tråden under, så den ikke før nå, men jeg forstår de som ikke tror henne. Mange er vel bare ute etter oppmerksomhet, og når en jente gang på gang på gang blir utsatt for voldekt etter voldtekt, av forskjellige gjerningsmenn, i de mest utrolige situasjoner, så må jeg bare beklage - men jeg tror de lyver. Jenter som holder å sånn har selvsagt problemer, men disse problemene går vel på helt andre ting enn påståtte voldtekter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56451-fy-faenskjerp-dere/#findComment-239269 Del på andre sider Flere delingsvalg…
avil Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Det må da være lov til å si hva man mener. Selv klarer jeg ikke å tro på jenter som igjen og igjen og igjen blir utsatt for overgrep av forskjellige mennesker. Det er rett og slett for lite sannsynlig at dette skjer den samme jenta, om og om igjen. Jeg har ikke svart i tråden under, så den ikke før nå, men jeg forstår de som ikke tror henne. Mange er vel bare ute etter oppmerksomhet, og når en jente gang på gang på gang blir utsatt for voldekt etter voldtekt, av forskjellige gjerningsmenn, i de mest utrolige situasjoner, så må jeg bare beklage - men jeg tror de lyver. Jenter som holder å sånn har selvsagt problemer, men disse problemene går vel på helt andre ting enn påståtte voldtekter. Jeg våger meg frampå her med en liten generalisering..... Når man er blitt utsatt for overgrep tidlig i livet lærer man noen fryktelig gale ting om seksualitet. Man oppdager ofte seksuelle overgrep på barn ved at barnet blir veldig seksualisert i oppførselen. Klér og tér seg utfordrende, engasjerer andre barn i barnehagen i konkrete pule/suge-leker, flørter, vrir seg på fanget og masserer kjønnsorganer til de voksne. Det sier seg selv at barn som oppfører seg slik blir veldig sårbare overfor overgripere, som føler seg "invitet". Derfor blir en del barn utsatt for overgrep av flere. Når det gjelder voksne, så er det jo bare å tenke litt videre over det. Jeg har flere venninner som er blitt seksuelt misbrukt som barn eller rundt pubertet. Felles for dem er at de er veldig utsatte. Sjarmerende, og formelig oser av sex og usikkerhet. Menn som ikke vil dem godt svirrer om dem. Gjennom jobben møter jeg slike jenter/kvinner "ute av kontekst". Jeg hører bare de "utrolige historiene", om det ene overgrepet etter det andre, om hvordan de ikke begriper hvordan alt dette skjer dem. På jobb, på kontoret, ser jeg heller ikke hvorfor. Men privat, med disse venninnene, så ser jeg jo mer, og jeg hører hvordan de strever med grensene sine, med å være tydelige, med å avvise. Dermed IKKE sagt at NOE er fortjent. Bevares, det er like vondt å bli voldtatt når man har vært flørtende og utydelig på forhånd. Noen ganger vondere, for man blir ikke trodd. Jenten som skrev innlegget om enda en voldtekt var denne gangen utsatt for en overfallsvoldtekt. Det kan jo ha vært en hun kjente, men hun vet det ikke. Man skulle logisk sett tro at overfallsvoldtekter ikke rammer noen spesielle, men er helt uvilkårlige. Derfor kan det kanskje virke utroverdig når man blir utsatt for flere overfallsvoldtekter. Men jeg har hørt så mye og sett så mye etterhvert at jeg tviler ikke. Selvsagt fins det jenter som lyver om voldtekt, men de er vel ute etter å oppnå et eller annet på en sykelig og uhensiktsmessig måte. Jeg tror ikke man oppnår særlig mye ved å dikte opp en historie om dette her på nettet? Hvem vet. Men jeg velger da å tro folk, til jeg mot formodning gjennom kjennskap og over tid måtte komme til en annen vurdering. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56451-fy-faenskjerp-dere/#findComment-239305 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Jeg våger meg frampå her med en liten generalisering..... Når man er blitt utsatt for overgrep tidlig i livet lærer man noen fryktelig gale ting om seksualitet. Man oppdager ofte seksuelle overgrep på barn ved at barnet blir veldig seksualisert i oppførselen. Klér og tér seg utfordrende, engasjerer andre barn i barnehagen i konkrete pule/suge-leker, flørter, vrir seg på fanget og masserer kjønnsorganer til de voksne. Det sier seg selv at barn som oppfører seg slik blir veldig sårbare overfor overgripere, som føler seg "invitet". Derfor blir en del barn utsatt for overgrep av flere. Når det gjelder voksne, så er det jo bare å tenke litt videre over det. Jeg har flere venninner som er blitt seksuelt misbrukt som barn eller rundt pubertet. Felles for dem er at de er veldig utsatte. Sjarmerende, og formelig oser av sex og usikkerhet. Menn som ikke vil dem godt svirrer om dem. Gjennom jobben møter jeg slike jenter/kvinner "ute av kontekst". Jeg hører bare de "utrolige historiene", om det ene overgrepet etter det andre, om hvordan de ikke begriper hvordan alt dette skjer dem. På jobb, på kontoret, ser jeg heller ikke hvorfor. Men privat, med disse venninnene, så ser jeg jo mer, og jeg hører hvordan de strever med grensene sine, med å være tydelige, med å avvise. Dermed IKKE sagt at NOE er fortjent. Bevares, det er like vondt å bli voldtatt når man har vært flørtende og utydelig på forhånd. Noen ganger vondere, for man blir ikke trodd. Jenten som skrev innlegget om enda en voldtekt var denne gangen utsatt for en overfallsvoldtekt. Det kan jo ha vært en hun kjente, men hun vet det ikke. Man skulle logisk sett tro at overfallsvoldtekter ikke rammer noen spesielle, men er helt uvilkårlige. Derfor kan det kanskje virke utroverdig når man blir utsatt for flere overfallsvoldtekter. Men jeg har hørt så mye og sett så mye etterhvert at jeg tviler ikke. Selvsagt fins det jenter som lyver om voldtekt, men de er vel ute etter å oppnå et eller annet på en sykelig og uhensiktsmessig måte. Jeg tror ikke man oppnår særlig mye ved å dikte opp en historie om dette her på nettet? Hvem vet. Men jeg velger da å tro folk, til jeg mot formodning gjennom kjennskap og over tid måtte komme til en annen vurdering. Godt svar, og du vet helt sikkert mer enn meg om dette. Jeg klarer likevel ikke å tro det, og det er som du sier noe i dette med at vi her snakker om en overfallsvoldekt. Jeg har hørt sånne historier tidligere også, og jeg klarer rett og slett ikke å tro på det. Det blir for utrolig, og jeg har overhodet ingen gunn til å tro at menn er så grusomme at lettkledde/sexy lettere blir offer enn andre. Det at enkelte jenter opplever dette gang på gang tror jeg bare ikke noe på. Så ille vil jeg ikke tro at verden har blitt. Jeg hadde for øvrig hatt lettere for å tro på disse jentene som blir voldtatt oftere enn jeg er på fylla, dersom det f.eks. var en og samme gjerningsmann, incest osv, hvor slikt gjentar seg over tid. Når det gjelder å dikte opp en og annen historie på nettet, så er jeg ikke enig med deg. Mange lever sine liv her, og hva folk tror om dem ser vi gang på gang at er ekstremt relevant for dem. Og her er det faktisk lettere å lyve om sånt enn i RL. Skryter man på seg en voldtekt et par ganger i uka får man sympati, trøst, osv, og det er ingen her, uansett hvor tvilsom historien virker, som tør å gå ut å si at man tror at jenta lyver. Altså oppnår man det man vil - nemlig oppmerksomhet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56451-fy-faenskjerp-dere/#findComment-239331 Del på andre sider Flere delingsvalg…
avil Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Godt svar, og du vet helt sikkert mer enn meg om dette. Jeg klarer likevel ikke å tro det, og det er som du sier noe i dette med at vi her snakker om en overfallsvoldekt. Jeg har hørt sånne historier tidligere også, og jeg klarer rett og slett ikke å tro på det. Det blir for utrolig, og jeg har overhodet ingen gunn til å tro at menn er så grusomme at lettkledde/sexy lettere blir offer enn andre. Det at enkelte jenter opplever dette gang på gang tror jeg bare ikke noe på. Så ille vil jeg ikke tro at verden har blitt. Jeg hadde for øvrig hatt lettere for å tro på disse jentene som blir voldtatt oftere enn jeg er på fylla, dersom det f.eks. var en og samme gjerningsmann, incest osv, hvor slikt gjentar seg over tid. Når det gjelder å dikte opp en og annen historie på nettet, så er jeg ikke enig med deg. Mange lever sine liv her, og hva folk tror om dem ser vi gang på gang at er ekstremt relevant for dem. Og her er det faktisk lettere å lyve om sånt enn i RL. Skryter man på seg en voldtekt et par ganger i uka får man sympati, trøst, osv, og det er ingen her, uansett hvor tvilsom historien virker, som tør å gå ut å si at man tror at jenta lyver. Altså oppnår man det man vil - nemlig oppmerksomhet. For det første: Kunne av og til ønske at jeg IKKE visste så mye om hva som foregår bak fasadene. Faen ta mye mer vold, overgrep, smerte og fortvilelse enn man skulle tro! Samtidig er jeg lykkelig i mitt eget liv, så jeg veit jo man kan ha det bra også )) For det andre: Folk som juger her. Tja, de fins jo, men hvem? Og hvem skal plukke dem ut? Tenk på Fight Club (filmen altså) - de som deltok i selvhjelpsgrupper for kicket. De fins sikkert. Men hvis man gikk inn i en selvhjelpsgruppe og var mistenksom, hva ville man oppnå? Kanskje "driter jeg meg ut" ved å tro på folk som juger. Men heller det, enn å være mistenksom overfor en som har smerte og trenger hjelp og omsorg. Verden blir litt bedre av at vi tror på hverandre. Mener nå jeg, da. Men så er jeg - som du kanskje har gjettet - en mosegrodd småbarnsmor i et omsorgsyrke.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56451-fy-faenskjerp-dere/#findComment-239347 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 For det første: Kunne av og til ønske at jeg IKKE visste så mye om hva som foregår bak fasadene. Faen ta mye mer vold, overgrep, smerte og fortvilelse enn man skulle tro! Samtidig er jeg lykkelig i mitt eget liv, så jeg veit jo man kan ha det bra også )) For det andre: Folk som juger her. Tja, de fins jo, men hvem? Og hvem skal plukke dem ut? Tenk på Fight Club (filmen altså) - de som deltok i selvhjelpsgrupper for kicket. De fins sikkert. Men hvis man gikk inn i en selvhjelpsgruppe og var mistenksom, hva ville man oppnå? Kanskje "driter jeg meg ut" ved å tro på folk som juger. Men heller det, enn å være mistenksom overfor en som har smerte og trenger hjelp og omsorg. Verden blir litt bedre av at vi tror på hverandre. Mener nå jeg, da. Men så er jeg - som du kanskje har gjettet - en mosegrodd småbarnsmor i et omsorgsyrke.... Jeg ser heller ikke noe poeng i å skulle henge ut noen her som løgnere, det eneste jeg gjorde var å skrive at jeg forstår dem som er mistenksomme til alle slags merkelige voldtektshistorier. Selv leser jeg aldri her, jeg hoppet bare innom nå når jeg så overskriften på dette innlegget. Jeg driter i om folk lyver, det er isåfall bare å lyve, og har de behov for den oppmerksomheten de får, så får de bare kose seg med den, og vite at de, dersom de lyver, er meget meget syke personer. De andre, og det er selvsagt de fleste, de føler jeg selvsagt med. Ingen fortjener å gå igjennom sånne ting som mange her har gjort, men jeg synes som sagt ikke det er rart at enkelte er noe mistroiske til hva som blir skrevet her, enkelte ganger. Selv har jeg i hvertfall de få gangene jeg har lest her, funnet innlegg jeg overhodet ikke tror på. Jeg kan selvsagt ta feil, og siden jeg nå er veldig mistroisk til en del folk, så holder meg meg, vis som jeg er, unna dette forumet her. Jeg forsto selvsagt at du var en mosegrodd småbarnsmor i omsorgsyrke 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/56451-fy-faenskjerp-dere/#findComment-239374 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.