Gå til innhold

venner?


Gjest lilla

Anbefalte innlegg

Gjest lilla

Hva er egentlig venner?En venn skal stille opp når du trenger det.Er det ikke sånn?Jeg var innlagt på sykehus i 3 uker for noen måneder siden.Jeg hadde da en baby på 4 mnd.De første dagene på sykehuset følte jeg meg elendig og sa at jeg ikke ville ha besøk.Det var noen kritiske dager.Men jeg fant ut hvem som er venner og ikke."besteveninna" mi gjennom 14 år kom aldrig å besøkte meg på sykehuset.men hun sa:men jeg fikk beskjed om at du ikke ville ha besøk.Der var bare i de første dagene sa jeg.Hadde hun ringt hadde hun funnet ut det.Hun ringte en gang men da svarte jeg ikke.For en unnskyldning.Og nå 3 mnd etter operasjonen har hun enda ikke vært på besøk.Hun skylder på dårlig tid pga av ungene.Jeg mener at du finner alltid tid til å besøke venner som ligger alvorlig syk på sykehus.Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Lilja, så trist det må ha vært.

Vennskap er en vanskelig greie, og noe av det skyldes vel at vi mennesker har så forskjellige krav......... Hun følte vel at hun gjorde det riktige ved å holde seg unna, selv om jeg er helt enig, gode venner holder seg ikke unna.

Jeg elsker oppmerksomhet, frisk eller ikke. Men jeg har venner rundt meg som absolutt ikke gjør det. Når en kompis mista faren sin, ville han prate lite om det, helst bare feste videre slik han pleide. - Sørge alene.

Et annet vennepar mistet barnet " de " bar på etter to mndr graviditet. De ville absolutt ikke snakke om det, og ble agressive dersom vi "brydde" oss.

Mennesker er forskjellige.

Da jeg i en periode i livet var syk, følte jeg meg skikkelig ensom. Jeg måtte faktisk be om oppmerksomhet, noe som var tungt i tillegg til sykdommen.

Kanskje det kan være greit å snakke litt med de vennene vi anser som gode om slikt før det blir aktuelt også. Hvordan type person er jeg? Hvordan oppmerksomhet kunne jeg ha satt pris på hvis noe skulle skje?

Nå er det jo vanskelig å forutse hvordan man reagerer i ulike situasjoner, men når man står midt oppe i det er det kanskje deilig at ting går litt av seg selv?

Jeg har ihvertfall sagt i fra til mine omgivelser hva jeg setter pris på, og de sier at det er godt å vite, ..........

Jeg ville tatt en ordentlig prat med venninna di, rensa lufta og forklart hvordan du opplevde sykdomstida. Kanskje hun bare var utenksom. Mye leit skjer fordi vi mennesker ikke klarer å sette oss inn i hverandres situasjoner, ...........noe som sikkert skyldes mye det at vi reagerer så forskjellig på ting.

Håper du har det bra nå.

Lykke til videre.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lilja, så trist det må ha vært.

Vennskap er en vanskelig greie, og noe av det skyldes vel at vi mennesker har så forskjellige krav......... Hun følte vel at hun gjorde det riktige ved å holde seg unna, selv om jeg er helt enig, gode venner holder seg ikke unna.

Jeg elsker oppmerksomhet, frisk eller ikke. Men jeg har venner rundt meg som absolutt ikke gjør det. Når en kompis mista faren sin, ville han prate lite om det, helst bare feste videre slik han pleide. - Sørge alene.

Et annet vennepar mistet barnet " de " bar på etter to mndr graviditet. De ville absolutt ikke snakke om det, og ble agressive dersom vi "brydde" oss.

Mennesker er forskjellige.

Da jeg i en periode i livet var syk, følte jeg meg skikkelig ensom. Jeg måtte faktisk be om oppmerksomhet, noe som var tungt i tillegg til sykdommen.

Kanskje det kan være greit å snakke litt med de vennene vi anser som gode om slikt før det blir aktuelt også. Hvordan type person er jeg? Hvordan oppmerksomhet kunne jeg ha satt pris på hvis noe skulle skje?

Nå er det jo vanskelig å forutse hvordan man reagerer i ulike situasjoner, men når man står midt oppe i det er det kanskje deilig at ting går litt av seg selv?

Jeg har ihvertfall sagt i fra til mine omgivelser hva jeg setter pris på, og de sier at det er godt å vite, ..........

Jeg ville tatt en ordentlig prat med venninna di, rensa lufta og forklart hvordan du opplevde sykdomstida. Kanskje hun bare var utenksom. Mye leit skjer fordi vi mennesker ikke klarer å sette oss inn i hverandres situasjoner, ...........noe som sikkert skyldes mye det at vi reagerer så forskjellig på ting.

Håper du har det bra nå.

Lykke til videre.

Vennlig hilsen

skrev lilja istedenfor lilla. Sorry, litt trang i øya i dag, kjempetrøtt. Beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...