Gå til innhold

Desinfisere øredobber?


Miromurr

Anbefalte innlegg

I et lite anfall av "jeg kan også være dame" er det på tide å sette i øredobber igjen. Men jeg er redd hullene er litt sammengrodd og at det kan bli litt sårt. Da bør vel øredobbene være desinfisert på forhånd for at jeg kanskje kan unngå betennelse... Det er forresten sølvøredobber det er snakk om.

Kvisleis? Kokes? Varmebehandles? (Hvor mye varme tåler egentlig sølv?) Bades i pyrisept?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vask av øredobbene først. Fjern eventuelle såperester. La de ligge ti minutter i 96%-en du har i skapet. Da er det i alle fall desinfisert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vask av øredobbene først. Fjern eventuelle såperester. La de ligge ti minutter i 96%-en du har i skapet. Da er det i alle fall desinfisert!

Jeg pleier og koke sølvøredobbene med en dråpe zalo i vannet i ett minutt eller så - da blir de så rein og fin så.... hvorfor jeg bruker zalo vet jeg egentlig ikke.. sikker fordi min mor gjør det - og da må det jo være best? ..eller? hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier og koke sølvøredobbene med en dråpe zalo i vannet i ett minutt eller så - da blir de så rein og fin så.... hvorfor jeg bruker zalo vet jeg egentlig ikke.. sikker fordi min mor gjør det - og da må det jo være best? ..eller? hehe :)

Jeg pleier å la dem ligge i pyrisept i noen timer. Det har funket bra for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å rense både hull og øredobber med Pyrisept hver kveld de første ukene er hva som anbefales etter du har tatt nye hull, så det skulle nok holde det :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La dem ligge to min i sprit eller desinfeksjonsvæske hvis du tror det er noe guff på dem.

Smeltetemperaturen på rent sølv er ca. 950?C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...