Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre?


Minniei

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en svigermor som jeg jobber sammen med. (ca ett år nå.)

Problemet mitt er at jeg føler at hun aldri tror at jeg blir god nok til jobben, hun går hele tiden å passer på hva jeg gjør, følger med med haukeøyne, er uenig i måten jeg løser ting på, prøver å "hjelpe" meg for mye. Dette merker til og med andre som jobber der og.

Og utenom jobb er hun likenens, hun tror ikke jeg kan lage noe mat, hun tror ikke jeg kan håndtere pengene mine, hun tror ikke jeg kan vaske klær, hun slenger med leppa om alt vi finner på og sier at vi aldri kan slappe av osv. Dette må vel være opp til oss da vi er i 20-årene begge to. Hun sier jo aldri noe helt direkte, men hun sier det alltid på en slik måte at jeg forstår at hun mener og tror at jeg ikke kan noe. Hvis f.eks jeg har laget boller, spør hun hvem som har laget deigen. Er det ikke meg, er de så gode og fine, og da sier hun at bare deigen er god er det ikke noe problem å lage boller. Har jeg laget deigen sier hun absolutt ingenting.

Dette er sikkert typisk svigermor, men det begynner å gå meg på nervene..! Hva skal jeg gjøre? Jeg er ikke en slik type som tør å sette ned foten å si akkurat det jeg mener så det er ingen mulighet for meg. Men jeg lurer på om det er en måte jeg kan få vist henne på at jeg stoler på meg selv, at mine avgjørelser er noe jeg står for og mener er rett, og at faktisk jeg kan lage mat og vaske mine egne klær like bra som alle andre!!

Phui...Jeg ser jo det nå at jeg har veldig lyst til å si det rett til henne, men da skaper jeg både problemer på privat plan og på jobb så det vil jeg ikke.

Men gi meg noen tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...