Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min lille sønn på 1år har hatt 2 lange "forkjølelser" fra januar, kun avbrutt av et 3ukers friskt opphold. Han er bedre nå, men blir imidlertid helt potte tett i nesen hver bidige natt - og våkner 8-10g. pga dette - og vekker derfor oss også. Jeg har forsøkt både nesespray og dråper uten særlig virkning. Håper inderlig ikke det er allergi.

Faren er ikke allergisk, mens jeg har mild astma og er allergisk for KUN marsvin! Det er imidlertid mer allergi i min familie (mor, bror).

Burde jeg få ham utredet for allergi, eller er det som nevnt lenger ned (19mnd og allergi) kanskje bare "uheldig" med gjentatte infeksjoner?? Er det noe som kan gjøres for å bedre søvnen hans? Har hevet den ene siden av sengen. Takknemlig for råd!

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/56552-1%C3%A5r-allergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære Bonzo

Det er veldig sjelden at 1-åringer får luftveisallergi, men det forekommer. Mest sannsynlig er det forkjølelsene som henger igjen og gjør ham så tett.

Det er uheldig å bruke åpnende nesedråper for lenge av gangen og antihistaminer har liten eller ingen effekt på tette neser. Hvis dette ikke bedrer seg burde få ham undersøkt hos legen med tanke på infeksjon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/56552-1%C3%A5r-allergi/#findComment-236217
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...