Gå til innhold

Stikk i brystet og "rar" i armen

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Sitter ved PC'en nå på nattestid da jeg ikke får sove pga stikking i brystet samt "rar" i høyre arm. Armen er liksom så tung og "sliten" på en måte, og jeg finner ingen god stilling for den. Kjenner meg også litt rar oppover halsen på høyre side. Brystet stikker konstant, men blir mye værre når jeg trekker pusten dypt. I tillegg føler jeg meg kvalm. Er litt redd for at det kan være blodpropp eller noe??

Litt mer om meg:

Jeg er 27 år, 160 cm og 48 kg. Fødte et barn for 3 mnd siden og for to dager siden begynte jeg med minipillen Microluton. Blodtrykket mitt har alltid vært litt høyt, men ikke under graviditeten, da var det heller litt lavt. Ellers kan jeg nevne at jeg har noe som legen kalte "stillingsbetinget blodtrykksfall", noe som gjør at jeg besvimer når jeg har stått for lenge. Trim blir det heller lite av, men det å ha en liten baby er jo litt trim i seg selv + at det blir en liten trilletur daglig (mellom 10 min og 2 timer)

Håper på svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/56596-stikk-i-brystet-og-rar-i-armen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest minamy

Hvilken side bærer du babyen på? Høyre? I så fall er det ikke rart at du er sliten der. Har du litt vondt i høyre øret også...nesten som begynnende øreverk? Da er det muligheter for at du har løftet litt for mye - og litt uvant.

De samme symptomene dukket opp hos meg da både eldstemann og yngstemann var rundt 3 mnd'er.

Forsøk å bær på venstre side en tid fremover - det hjelper om det er stillingsverk du har pådratt deg.

Dersom du fremdeles er plaget av stikk i brystet bør du kontakte lege!

• 2 uker senere...
Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til "ikke undertegnet".

De stikkene du kjenner kan godt være uskyldige muskelutløste smerter og således uskyldige.

Hvis de ikke gir seg omgående vil det være ønskelig at du fikk det vurdert av lege på grunnlag av en klinisk undersøkelse. Det faktum at du fødte et barn for få uker siden og nå har begynt med østrogener kan gi mistanke om at en annen årsak gir deg smerter, og du bør ta det opp med din lege omgående så hvis dette fortsetter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...