Gå til innhold

Redusert stilling


marin grense

Anbefalte innlegg

marin grense

Hei! Jeg har søkt om å jobbe 50 % etter endt svangerskapspermisjon. Først ble dette godkjent og signert av nærmeste overordnet, men nå har arbeidsgiver kontaktet meg og forberedt meg på at dette kan bli et problem.

Jeg sitter ikke i noen nøkkelposisjon og vi er fler som utfører samme arbeid. Jeg antar firmaet ønsker å sette presedens i og med at de andre i samme stilling er hunkjønn i produktiv alder og i svangerskapspermisjon! Jeg vet de kan ha innvendinger ang arbeidsdager og tider, men dette er det tatt hensyn til slik at det blir mulig å utføre jobben min. Jeg har forøvrig jobbet 50 % med samme stilling/arbeidsgiver da jeg fikk første barnet vårt.

Arbeidsgiver skulle undersøke hvilke rettigheter jeg har og hva de eventuelt har lov å nekte meg.

Så da lurer jeg på hva slags krav jeg har i henhold til loven (kan de nekte redusert stilling, er det en evt. grense for hvor mye man kan redusere stillingen osv)?

På forhånd takk for svar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...
Gjest (ikke undertegnet)

Du har sikkert fått svar, men ville bare sagt at på min jobb skjedde det samme. Vi gav tillatelse på redusert stilling (permisjon). Hadde krav på å få det så lenge barnet var under 3 år...

Håper du får det du vil :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...