Gå til innhold

Jeg trenger hjelp. NÅ!


livato

Anbefalte innlegg

Jeg har altså bestemt meg for å slutte å røyke idag igjen. Men nå har jeg så sinnsykt lyst på røyk at jeg går helt i frø snart. Jeg har ryddet og herjet på helt siden jeg stod opp idag, for å ha noe å henge fingrene i. Men nå gidder jeg ikke mer.

Hjelp meg å ikke røyke nå, folkens!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Standardråd...

1) skrell en gulerot - knask på den.

2) drikk 1(!) liter vann.

3) gå en tur på et sted der du ikke kan røyke. Kjøpesenter o.l

4) brenn opp en hundrings og se for deg at det er det du gjør hver gang du røyker.

Lykke til!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standardråd...

1) skrell en gulerot - knask på den.

2) drikk 1(!) liter vann.

3) gå en tur på et sted der du ikke kan røyke. Kjøpesenter o.l

4) brenn opp en hundrings og se for deg at det er det du gjør hver gang du røyker.

Lykke til!

mvh

*setter igang*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Winning is a habbit, so is loosing !

Et 'kjedelig' tips er å ta en joggetur. Røyksuget forsvinner/dempes når du har blodsmak i kjeften :)

På mere generelt grunnlag har du ikke slutta før du bestemmer deg 'ordentlig' i hodet. Ikke ta 'bare den ene siggen'. Ikke ha en nødpakke liggende. Ikke ta en røyk for å feire bursdag. Viktigst av allt: IKKE tenk at 'du kan ta deg en røyk når det har gått 2 uker/1 mnd/6 mnd. Du må instille deg på å IKKE røyke igjen.

Ellers: hold ut ! de første 2-3 ukene er knallkjipe, så er det lettere. Og om bare 4-5 år tenker du nesten ikke på røyk mer :)

Lykke til, røyk er no dritt, konstruert av kyniske mennesker for å få deg avhengig.

Hilsen (røykfri i 2 år og enda ikke ferdig med sporadiske 'sug')

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er eks-røyker på 12. året og uttaler meg på akkurat den basisen.

Hemmeligheten ligger i å frigjøre tankene dine, Free Your Mind. ALT sitter i hodet. Du må oppøve evnen i å ikke tenke på røyk. Hvis du ikke klarer å la være, er det fint om du tenker på alt det bra ved å være røykfri (trenger ikke ramse opp grunnene). Tenker du på røyk tidlig og sent har du ikke en sjangs i havet. Dessverre.

Og så går du på butikken og kjøper et pent lager med IFA pastiller, de er passe myke, passe sterke. Fint å ha som erstatning for det der orale opphenget.

Lykke til :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Winning is a habbit, so is loosing !

Et 'kjedelig' tips er å ta en joggetur. Røyksuget forsvinner/dempes når du har blodsmak i kjeften :)

På mere generelt grunnlag har du ikke slutta før du bestemmer deg 'ordentlig' i hodet. Ikke ta 'bare den ene siggen'. Ikke ha en nødpakke liggende. Ikke ta en røyk for å feire bursdag. Viktigst av allt: IKKE tenk at 'du kan ta deg en røyk når det har gått 2 uker/1 mnd/6 mnd. Du må instille deg på å IKKE røyke igjen.

Ellers: hold ut ! de første 2-3 ukene er knallkjipe, så er det lettere. Og om bare 4-5 år tenker du nesten ikke på røyk mer :)

Lykke til, røyk er no dritt, konstruert av kyniske mennesker for å få deg avhengig.

Hilsen (røykfri i 2 år og enda ikke ferdig med sporadiske 'sug')

Jeg er flink til å slutte jeg, skal jeg si deg. Første gangen jeg seriøst sluttet var jeg vekke bortimot ti år. Andre gangen var jeg vekke ca to år. Men nå har jeg sluttet en tre fire ganger uten at jeg har holdt meg særlig lenge, og akkurat nå var røykesuget helt inni granskauen dominerende her. Like før jeg sprakk og greier.

Men nå har jeg gomlet i meg gulrøtter og drukket vann, og skal herved sette meg på trimsykkelen min og sykle frem blodsmaken i kjeften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er eks-røyker på 12. året og uttaler meg på akkurat den basisen.

Hemmeligheten ligger i å frigjøre tankene dine, Free Your Mind. ALT sitter i hodet. Du må oppøve evnen i å ikke tenke på røyk. Hvis du ikke klarer å la være, er det fint om du tenker på alt det bra ved å være røykfri (trenger ikke ramse opp grunnene). Tenker du på røyk tidlig og sent har du ikke en sjangs i havet. Dessverre.

Og så går du på butikken og kjøper et pent lager med IFA pastiller, de er passe myke, passe sterke. Fint å ha som erstatning for det der orale opphenget.

Lykke til :)))

Jeg tenker i alle fall på å slutte å røyke både tidlig og seint. Så nå er det nok. Klarer ikke å skuffe meg selv lenger. Men hadde jeg ikke begynt igjen å røyke, dust som jeg er, så hadde jeg vel vært over 12 år på min første seriøse røykeslutt. Men jeg rakk bare bortimot tiår, før jeg idiotisk nok begynte igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du bare kan røyke. Det kler deg.

Kler meg og kler meg........... Sånt er da ikke jeg særlig opptatt av!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en joggetur eller gåtur. Sett i gang og trim.

Hiver meg på trimsykkelen akkurat nuh! Minstemann ligger og sover, så da begrenser det seg litt. Kan ikke stikke ut. Utenom selvfølgelig rett ut på trappa og ta en røyk......... Men nå skal jeg sykle istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men dog.

Du aner ikke hvor utrolig godt det kler meg å sykle på trimsykkelen min du. Faktisk enda bedre enn røyk.

Jeg gjør det istedet.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du aner ikke hvor utrolig godt det kler meg å sykle på trimsykkelen min du. Faktisk enda bedre enn røyk.

Jeg gjør det istedet.......

Fnis* Ja, det skal du få meg til å tru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker i alle fall på å slutte å røyke både tidlig og seint. Så nå er det nok. Klarer ikke å skuffe meg selv lenger. Men hadde jeg ikke begynt igjen å røyke, dust som jeg er, så hadde jeg vel vært over 12 år på min første seriøse røykeslutt. Men jeg rakk bare bortimot tiår, før jeg idiotisk nok begynte igjen.

Neeeei.. Ikke si det, 10 år! Men kom igjen, dette går bra. Klart det. Let opp motivasjoner der du kan og tenk på at din make vil elske kyssene dine enda mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rusle

Hiver meg på trimsykkelen akkurat nuh! Minstemann ligger og sover, så da begrenser det seg litt. Kan ikke stikke ut. Utenom selvfølgelig rett ut på trappa og ta en røyk......... Men nå skal jeg sykle istedet.

Sykle burde jeg også ha gjort..............;-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på trimsykkelen akkurat nuh! Minstemann ligger og sover, så da begrenser det seg litt. Kan ikke stikke ut. Utenom selvfølgelig rett ut på trappa og ta en røyk......... Men nå skal jeg sykle istedet.

Syklet du mye/lenge da? Denne måneden har jeg syklet 48 mil (ca 23 - 24 timer) inne forran TVn! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...