Gå til innhold

Mobilproblemer! Hjelp!


Gjest trenger tips!

Anbefalte innlegg

Gjest trenger tips!

Jeg har en 2 1/2 år gammel Nokia 3210.

I dag har den plutselig blitt helt "syk" :)

Den oppfører seg uten videre som om den ikke har dekning - enda jeg f.eks. sitter hjemme, og _vet_ at det er dekning der. Uavhengig av hva jeg gjør, kommer det plutselig _full_ dekning igjen, før displayet blir blankt igjen.

Er det noe galt med den innebygde antenna? I så fall, bør jeg i det hele tatt bruke energi på å vurdere reperasjon? Noe sier meg at bare det å få noen til å se på den koster mer enn telefonen er verdt i dag......

Jeg trenger tips av noen som vet mer enn meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se om kortet sitter riktig i. Noen ganger hjelper det å skru av og på mobilen også.

Jeg vet om mange som har hatt samme problem med Nokia 3210.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trenger tips!

Se om kortet sitter riktig i. Noen ganger hjelper det å skru av og på mobilen også.

Jeg vet om mange som har hatt samme problem med Nokia 3210.

Tusen takk for svar :)

Men jeg har skrudd den av og på mange ganger, og kortet sitter riktig i...... har tatt batteriet ut og inn også......

*sukk*

Det burde kanskje være en trøst å vite at jeg ikke er alene om det?!? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med deg at som oftest er det nesten like greit å kjøpe ny, fremfor å koste på reparasjoner på sånt.

Jeg har ikke den fjerneste peiling på elektronikk, men....

Når symbolet for dekning svikter slik du beskriver, så får det meg til å tenke på løse deler ett eller annet sted inni telefonen ? En dårlig kontakt e.l. som står og "slarker".

Nå husker ikke jeg om modellen 3210 har antenne som stikker opp eller ei. Har du prøvd å skru den av (gjøres med fingrene, tror jeg) og så på igjen, for å se om kanskje det gir bedre kontakt mellom antenne og telefon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :)

Men jeg har skrudd den av og på mange ganger, og kortet sitter riktig i...... har tatt batteriet ut og inn også......

*sukk*

Det burde kanskje være en trøst å vite at jeg ikke er alene om det?!? :)

Prøv å ringe kundetlf. til det abonnementet du har og hør om kortet ditt kan være ødelagt. Virker mobilen? Kan du ringe med den og motta samtaler / sms'er når det er dekning?

De andre jeg kjenner som har hatt samme problem har dessverre endt opp med å kjøpe seg ny mobil.

Se også på hva slags garantiavtale du fikk da du kjøpte mobilen. Om du er medlem av Nokia-klubben har du visse rettigheter der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trenger tips!

Prøv å ringe kundetlf. til det abonnementet du har og hør om kortet ditt kan være ødelagt. Virker mobilen? Kan du ringe med den og motta samtaler / sms'er når det er dekning?

De andre jeg kjenner som har hatt samme problem har dessverre endt opp med å kjøpe seg ny mobil.

Se også på hva slags garantiavtale du fikk da du kjøpte mobilen. Om du er medlem av Nokia-klubben har du visse rettigheter der.

Mobilen virker som bare det når det er dekning! Da er den sitt "gode gamle jeg"... Funker flott, bortsett fra at batteriet begynner å bli ganske slitent....

Får ringe kundeservice hvis det fortsatt er sånn i morgen..... Snakket akkurat med en kamerat som sier at det kan være senderen i området her..... Aner ikke om det stemmer, og jeg har ingen i umiddelbar nærhet jeg kan spørre heller - sambo og ei venninne har nemlig Telenor, og jeg har NetCom...

Men takk for at du prøver å hjelpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest trenger tips!

Er enig med deg at som oftest er det nesten like greit å kjøpe ny, fremfor å koste på reparasjoner på sånt.

Jeg har ikke den fjerneste peiling på elektronikk, men....

Når symbolet for dekning svikter slik du beskriver, så får det meg til å tenke på løse deler ett eller annet sted inni telefonen ? En dårlig kontakt e.l. som står og "slarker".

Nå husker ikke jeg om modellen 3210 har antenne som stikker opp eller ei. Har du prøvd å skru den av (gjøres med fingrene, tror jeg) og så på igjen, for å se om kanskje det gir bedre kontakt mellom antenne og telefon?

Dårlig kontakt har slått meg også... Er selvfølgelig en mulighet!

Nokia 3210 har innebygd antenne, og dermed ikke noe å skru av - jeg tør ikke begynne å knote inni telefonen :)

Men takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobilen virker som bare det når det er dekning! Da er den sitt "gode gamle jeg"... Funker flott, bortsett fra at batteriet begynner å bli ganske slitent....

Får ringe kundeservice hvis det fortsatt er sånn i morgen..... Snakket akkurat med en kamerat som sier at det kan være senderen i området her..... Aner ikke om det stemmer, og jeg har ingen i umiddelbar nærhet jeg kan spørre heller - sambo og ei venninne har nemlig Telenor, og jeg har NetCom...

Men takk for at du prøver å hjelpe :)

Ah....da har du jo svaret nettopp der... NetCom.....*rister på hodet* ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke nettopp skifta deksel på mobilen da?

Moren min opplevde å miste dekningen da hun skifta deksel.... Så fort hun skifta tilbake til "vanlig" deksel var bra dekning. Vi antar at det var metallet i metallic-malinga på det nye dekselet som gjorde at den innebygde antenna ble "skjermet" fra signalene fra satelitten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trenger tips!

Du har ikke nettopp skifta deksel på mobilen da?

Moren min opplevde å miste dekningen da hun skifta deksel.... Så fort hun skifta tilbake til "vanlig" deksel var bra dekning. Vi antar at det var metallet i metallic-malinga på det nye dekselet som gjorde at den innebygde antenna ble "skjermet" fra signalene fra satelitten.

Nei, har dessverre ikke det :)

Dekselet er det samme som satt på da jeg fikk mobilen for 2 1/2 år siden....

Takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trenger tips!

Ah....da har du jo svaret nettopp der... NetCom.....*rister på hodet* ;o)

Du har vel et poeng der............. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...