Gå til innhold

Er kommet inn i en ny fase - hjelp!

Anbefalte innlegg

Ganske nøyaktig fire uker uten røyk.

Hittil har jeg vært flink, både når det gjelder røyken og maten. Har spist sunt og ikke for mye - er veldig redd for å legge på meg!! Har også sluttet å drikke cola, før drakk jeg 3 liter om dagen, men det sluttet jeg med da jeg stumpet røyken også fordi jeg er redd for å legge på meg.

Men de siste dagene har jeg følt noe nytt. Nå er jeg bare så fordømt sliten og lei av å kjempe hele tiden! Jeg føler meg like fordømt røyksugen - ikke like ofte riktignok, men fremdeles mange ganger om dagen. Og jeg er så LEI! Det gir meg ikke noen glede lenger å ta en dag av gangen og være stolt av meg selv.. nå har jeg liksom holdt opp så lenge at en dag til ikke betyr så mye. Nå er jeg bare møkklei og ser liksom ingen lyspunkter.

Og så lei som jeg er har jeg følt meg nødt til å sprekke på et punkt. Så de siste dagene har jeg spist og ikke nektet meg selv noe. Jeg orker rett og slett ikke det mer, jeg skulle inderlig ønske at det gikk an å ta en pause fra hele greia og bare ha det godt i noen dager.

Jeg vet jo at jeg ikke kan holde på sånn som dette, å erstatte røyken med sjokolade kommer til å gjøre alt enda verre. Men hvordan skal jeg klare å motivere meg til å fortsette å være flink?

Heller lungekreft enn feit tenker jeg.. Og jeg tenker at all denne lidelsen er faen ikke verdt det. Og er mer enn hypp på å gi opp røykesluttinga akkurat nå. :-(

Er dette en "fase" som flere har vært igjennom? Går det over? *snøft*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/56753-er-kommet-inn-i-en-ny-fase-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du er kjempeflink, jeg! Selv har jeg vært røykfri siden jeg ble gravid i høst :) Men, nå for tida er jeg så innmari røyksugen...og jeg er i uke 33... Det er så ille at jeg tenker at; den dagen jeg kommer hjem fra føden, skal jeg sette meg på veranda'n og ta et skikkelig maggadrag! Håper bare at suget går over av seg selv snart, slik at jeg ikke faller tilbake til gamle uvaner...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...