Gå til innhold

prikker, små kviser i ansikt

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg er en gutt på 23 som er plaget av små prikker i ansiktet, særlig i regionen kinn, hake og rundt munn. Har fått antibiotika og aberelakrem, men ingenting virker. Prøver til stadighet nye midler, men ingenting virker. Eneste som virker er sol, men de kommer tilbake så fort jeg slutter. Prøver jeg å klemme så kommer det "hvite ormer" ut. Veldig mange av dem. Huden er ellers ganske så fet og blank, men som sagt ingen midler hjelper. Har et normalt bra kosthold og er i bra form ellers. Hørt at det kan være et tegn på dårlige nyrer, kan det stemme?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5676-prikker-sm%C3%A5-kviser-i-ansikt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, lege

Dårlige nyrer er nok sjelden årsak til kviser. På følgende side finner du en generell orientering om kviser og behandlingsmuligheter som jeg håper du vil ha nytte av.

http://www.doktoronline.no/pub/articles/skin/300052.html

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Annonse

Gjest Hjelp mer Christian Anker

Jeg har hatt det i 15 år og fortsatt kommer prikker og hudormer , ingen midler hjelper

Hjelp dette hvirker farlig nær problemet mitt, Jeg får også små hvite prikker i ansiktet som deg med hudorm rett under de hvite nuppene som hudlegeen min kalte det. jeg har vært til hudlege og hun ga meg produktet differin. Det fungerer greit men har ikke sett den store effektene enda. Jeg har også et bra kosthold og har alltid prøvd å finne ut om det er noe av maten som kan påvirke mitt problem.

For ca ett år siden drakk jeg ca 1.5 liter melk om dagen+massse ost og jougurt. ingen spesiel grunn men poengent mitt er. Kan dette være årsaken til at jeg har utvikklet en form for melkallergi? Og da oppstår de prikkene det er snakk om her? Jeg har helt sluttet og drikke melk da jeg hadde en anelse for at dette var årsaken til mitt problem. Jeg spiser fortsatt mye ost og jougurt, skal kutte ut dette også å se om det er en forandring.

helt til slutt : Jeg syntes Christian A gjør en god jobb men syntes han kan gå litt dypere i problemen og ikke være så Legeaktig, men heller være litt mer rett frem og snakke om egene opservasjoner (Personlig erfaring) Jeg vet at du sitter inne med mer info en å hendvende til en gammelt innlegg. Men som sakt du har jo mye å gjøre.....bla bla bla.

Gjest Christian Anker, lege

Hjelp dette hvirker farlig nær problemet mitt, Jeg får også små hvite prikker i ansiktet som deg med hudorm rett under de hvite nuppene som hudlegeen min kalte det. jeg har vært til hudlege og hun ga meg produktet differin. Det fungerer greit men har ikke sett den store effektene enda. Jeg har også et bra kosthold og har alltid prøvd å finne ut om det er noe av maten som kan påvirke mitt problem.

For ca ett år siden drakk jeg ca 1.5 liter melk om dagen+massse ost og jougurt. ingen spesiel grunn men poengent mitt er. Kan dette være årsaken til at jeg har utvikklet en form for melkallergi? Og da oppstår de prikkene det er snakk om her? Jeg har helt sluttet og drikke melk da jeg hadde en anelse for at dette var årsaken til mitt problem. Jeg spiser fortsatt mye ost og jougurt, skal kutte ut dette også å se om det er en forandring.

helt til slutt : Jeg syntes Christian A gjør en god jobb men syntes han kan gå litt dypere i problemen og ikke være så Legeaktig, men heller være litt mer rett frem og snakke om egene opservasjoner (Personlig erfaring) Jeg vet at du sitter inne med mer info en å hendvende til en gammelt innlegg. Men som sakt du har jo mye å gjøre.....bla bla bla.

Hei !

Allergi overfor melk er litt uvanlig hos voksne. Intoleranse (uten allergisk hudutslett, men løs mage/romling) er dog ikke sjelden.

Hva som er årsaken til prikkene er jeg usikker på, men en tendens til kviser eller flasseksem er muligheter. Perioral dermatitt kan kanskje også overveies. Alle disse tilstandene er omtalt på denne siden:

http://www.doktoronline.no/pub/articles/skin/

Jeg er lei for at jeg ikke har rekker å gå mer i dybden.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

• 3 år senere...
Gjest Mariaaah

Hei.

Jeg søkte på ordet "differin" fordi jeg vurderer å begynne på det. Da dukket dette innlegget ditt opp, og du skriver at du har prøvd det. Fikk du bivikrninger som oppblussing av kviser i begynnelsen? Jeg har så lyst å begynne, men er redd for denne såkalte "oppblussingen".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...