Gå til innhold

haaatsjoo og snufs snufs

Anbefalte innlegg

Jeg blir sprø snart.

Jeg nyser og nyser, snufser og snufser. Bihulene og nesa mi er helt tett. Jeg kan ikke puste med nesa lengre. Om natta så snorker jeg som troll. Det renner og renner fra nesa mi + klør og svir. Jeg har ikke mer enn lagt lommetørkle ned i lomma igjen, før jeg må ta det opp igjen, for å pusse nesa mi I GJEN.

Jeg har dyre, pollen, husstøv, muggsopp, midd, insekter, sjokolade og dun allergi.

Dermed er jeg vant til å nyse en god del, og være snufsen. Men jeg har aldri vær så ille som nå.

Pollen har vært ekstra ille i år, dette har jeg fått merke godt. Men jeg skjønner likevell ikke helt hvorfor jeg reagerer sterkere enn vanlig på de andre allergenen også.

Så er det noen som kan forklare meg hvordan dette foregår?

På forhånd tusen takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/56762-haaatsjoo-og-snufs-snufs/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære haaatsjoo

Når det er sterk pollensesong blir de organene som er ømfindtlige for pollen enda mer overømfindtlige og reagerer derfor sterkere på andre allergener også. Dette kalles "priming" - dessverre har vi ikke noe godt norsk ord for fenomenet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...