Gå til innhold

Hva er sommerhiten din?


Lillelurven

Anbefalte innlegg

Lillelurven

Jeg skal laste litt festmusikk tenkte jeg. Gleder meg villt til en tur på puben i kveld. Men hva hører dere på nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillelurven

Djæs...

Lit pinlig å innrømme det, men fram til nylig, har jeg hverken likt jazz eller reker.-) En konsert på den lokale puben, fikk ørene mine opp for visse greiner av jazz. Har du noen lette tips for en nybegynner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lit pinlig å innrømme det, men fram til nylig, har jeg hverken likt jazz eller reker.-) En konsert på den lokale puben, fikk ørene mine opp for visse greiner av jazz. Har du noen lette tips for en nybegynner?

Jazz og reker, hehe..

Nææ... eh... det er jo enormt mye å ta av..., mange, mange sjangre... forskjellige bandsammensetninger... i det hele tatt...

Hva liker du? Vokal, trompet, saksofon, piano, gitar eller storband for den saks skyld? Hardt og fort, kult og blått, nærmest dansbart?

Ut fra min egen smak:

Pianotrio er et format jeg liker godt (piano, bass, trommer), improviasjonsjazz fra slutten av 50-tallet og 60-tallet (Miles Davis i spiss, Bill Evans, John Coltrane m.fl.), endel fusion og jazzrock fra 70 / 80-tallet (Wheather Report, Herbie Hancock) og ny-jazz (Bugge Wesseltoft m.fl.). Billy Holiday, Chet Baker m/band...

Prøv å finne ut hvilken 'type' jazz du liker. så kan du plukke artister og band etterpå. Eller omvendt, merk deg noe du liker og spander litt tid på akkurat dette bandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lit pinlig å innrømme det, men fram til nylig, har jeg hverken likt jazz eller reker.-) En konsert på den lokale puben, fikk ørene mine opp for visse greiner av jazz. Har du noen lette tips for en nybegynner?

Cassandra Wilson er et annet tips, sensuelt og lekkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...