Gå til innhold

Trenger gitar-hjelp....igjen


gnaffel-laffel

Anbefalte innlegg

gnaffel-laffel

OK...maser kanskje litt om denne gitarspillinga mi, men det er jo ikke så lett...

Jeg har nå lært meg Dont Look Back in Anger.....(oasis vår de kålhodene som ikke visste det :P ) men det er et grep jeg ikke helt skjønner her....Tar den i C-dur...

Dere vet: So I start a revolution form my bed....osv. så kommer : Stand up beside the fireplace....da tar jeg en G og alt går fint, men så kommer problemet: Take that look from of your face.....Hvilket grep skal jeg ta her....G# i bassen i alle fall....Skjønner dere hvor jeg er henne? Nå har jeg holdt på med dette en stund - er ikke akkurat en racer på gitar...hm...så jeg søker nå hjelp hos mine lærde medDOLere?

Anyone?

Klemser fra ei heller lite flink gitarspillende, men lærevillig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal være en G#dim der... Vent litt skal jeg se om jeg finner chord-skjema...

Hihi.. god morgon, kjære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gnaffel-laffel

Ab-dim, som Basse sier og G#-dim er den samme akkorden, bare noter forskjellig, bare så du vet det ;o)

Skal skjekke dette ut nå.....tusen takk :o)

Skal oppdatere dere om hvordan det gikk....hehe...ikke ha _for_store forhåpninger, da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gnaffel-laffel

Skal skjekke dette ut nå.....tusen takk :o)

Skal oppdatere dere om hvordan det gikk....hehe...ikke ha _for_store forhåpninger, da.....

Øy....Abdim.....456xxx....skal jeg ikke spille på de tre nederste strengene? Nei, hæ...? *prøver å spille gitar* dette hørtes ikke bra ut, og JA, gitaren_er_stemt!....jeg er helt lost nå....carma og bassisten - teskje, takk!!!

*gir ikke opp, SKAL lære meg å spille gitar*

Må bare være sagt...jeg_var_bedre før altså.....dessuten har jeg lange negler på venstre hånden og det er jo ikke særlig gunstig.....:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øy....Abdim.....456xxx....skal jeg ikke spille på de tre nederste strengene? Nei, hæ...? *prøver å spille gitar* dette hørtes ikke bra ut, og JA, gitaren_er_stemt!....jeg er helt lost nå....carma og bassisten - teskje, takk!!!

*gir ikke opp, SKAL lære meg å spille gitar*

Må bare være sagt...jeg_var_bedre før altså.....dessuten har jeg lange negler på venstre hånden og det er jo ikke særlig gunstig.....:o)

Hehehe... Har du sett på grepet på den siden jeg gav deg i går? x betyr at man ikke skal spille på strengen, ja. o betyr løs streng :o)

Men det er bare de to nederst du ikke skal spille på her da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gnaffel-laffel

Hehehe... Har du sett på grepet på den siden jeg gav deg i går? x betyr at man ikke skal spille på strengen, ja. o betyr løs streng :o)

Men det er bare de to nederst du ikke skal spille på her da :)

De _tre_nederste.....står i alle fall _tre_x......hihi...takk for hjelpa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gnaffel-laffel

Nei, det er _to_ ... *ler*

Se nå linken bassisten gav meg....chord used: Abdim 456xxx, så det så....

men ser lengre nede at den også kan tas sånn her: xx0101...så vi har vel begge rett da.... dette står også(er ikke bare jeg som er forvirra, nei): NOTE: The "Abdim" chord in the pre-chorus could possibly also be played 4

other ways if you don't think the "Abdim" sounds right:

G#/E (4x2100)

G#/E7 (420100)

Abdim (xx0101)

Abdim7 (056400)

Men jeg synes fortsatt ikke det høres bra ut jeg...*lurer på om jeg har blitt tonedøv*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se nå linken bassisten gav meg....chord used: Abdim 456xxx, så det så....

men ser lengre nede at den også kan tas sånn her: xx0101...så vi har vel begge rett da.... dette står også(er ikke bare jeg som er forvirra, nei): NOTE: The "Abdim" chord in the pre-chorus could possibly also be played 4

other ways if you don't think the "Abdim" sounds right:

G#/E (4x2100)

G#/E7 (420100)

Abdim (xx0101)

Abdim7 (056400)

Men jeg synes fortsatt ikke det høres bra ut jeg...*lurer på om jeg har blitt tonedøv*

Du kan også rett og slett drite i hele dim'en og spille en E7.

Hvis du ser her: http://www.chordfind.com

og klikker av for "Ab/G#" og "dim", så ser du en grei måte å ta grepet på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gnaffel-laffel

Du kan også rett og slett drite i hele dim'en og spille en E7.

Hvis du ser her: http://www.chordfind.com

og klikker av for "Ab/G#" og "dim", så ser du en grei måte å ta grepet på :)

Tror jeg har det nå....*spille spille*....vi sier det er greit vi! Tar en E7, jeg...så slipper jeg å stresse mer....hihi....du er genial! Takk for hjelpa.....jeg er jo ikke den enkleste eleven å ha med å gjøre...:o)

nuss på tåa fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har det nå....*spille spille*....vi sier det er greit vi! Tar en E7, jeg...så slipper jeg å stresse mer....hihi....du er genial! Takk for hjelpa.....jeg er jo ikke den enkleste eleven å ha med å gjøre...:o)

nuss på tåa fra

Syns du er fliiiink, jeg! :o) Måtte bare plukke opp gitaren jeg og med alt det pratet her. Hehe..

*smask bak øret*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gnaffel-laffel

Syns du er fliiiink, jeg! :o) Måtte bare plukke opp gitaren jeg og med alt det pratet her. Hehe..

*smask bak øret*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...