Gå til innhold

barn og rusmisbruk


micca

Anbefalte innlegg

Hvorfor hører man så sjelden om barnas situasjon i familier hvor mor eller far har rusproblemer??

For hvor mange barn sitter det ikke rundt om i norges land som sliter med foreldre som drikker? tar piller? eller røyker hasj ? osv.

hvorfor fokuseres det så lite på det her ??? Hvorfor tror så mange at litt hasj ikke er så galt? og hvorfor tror folk flest at barna ikke oppdager noe så sant det ikke lukter alkohol. ( tenker på det å være i hasjrus)

Tantebarna mine har en far i full jobb med hasj og alkoholproblemer, alle ser hvor barna sliter men ingen gjør noe! "det er jo er jo bare litt hasj" eller " han klarer jo å holde på jobben sin" får man høre.

Jeg blir så sint, oppgitt og lei meg på barnas vegne på alle som bagatelliserer det å være barn til noen som ruser seg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har spørt meg det samme spørsmålet flere ganger.. har selv en pappa som er periode dranker.. og sliter veldig når han har sine perioder...

og lurer ofte på hvorfor ingen rundt noen gang har reagert.. mange har sett hvorden jeg og søskene mine sliter.. vi har grått, bannet,bedd og truet.. men alle skygger unna.. noe som er utrolig vondt..

det er hvertfall dobbelt så magne barn som sliter med at foreldrene ruser seg som ektefeller.. men vi barna blir glemt.. eller skyvd unna.. for dette er ikke vårt problem..

men det blir nettopp vårt problem når vi ser hvordan ting går her... når vi ser at mor blir totalt utslitt og nedbrutt av det som skjer når pappa drikker.. ører alle de sårane kommentarene.. alle diskusjoner og krangler som kommer opp er så utrolig slitsomme og sårenede.. og det ødlegger utrolig mye..

men.... dgår jo ikke ut over barna-- såklartttttttt............

*sint*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har spørt meg det samme spørsmålet flere ganger.. har selv en pappa som er periode dranker.. og sliter veldig når han har sine perioder...

og lurer ofte på hvorfor ingen rundt noen gang har reagert.. mange har sett hvorden jeg og søskene mine sliter.. vi har grått, bannet,bedd og truet.. men alle skygger unna.. noe som er utrolig vondt..

det er hvertfall dobbelt så magne barn som sliter med at foreldrene ruser seg som ektefeller.. men vi barna blir glemt.. eller skyvd unna.. for dette er ikke vårt problem..

men det blir nettopp vårt problem når vi ser hvordan ting går her... når vi ser at mor blir totalt utslitt og nedbrutt av det som skjer når pappa drikker.. ører alle de sårane kommentarene.. alle diskusjoner og krangler som kommer opp er så utrolig slitsomme og sårenede.. og det ødlegger utrolig mye..

men.... dgår jo ikke ut over barna-- såklartttttttt............

*sint*

Hei!

jeg anbefaler deg å lese mitt inlegg på forum for rusterapi-fagpersoner og bli med på "debatten" !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BareMegBare

Hvis det er tantabarna dine, hvorfor tar ikke du affære? Du kan ikke vente at andre griper inn, hvis du, som står barna nær (?), ikke løfter en finger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...