Gå til innhold

uføretrygd


Gjest monja

Anbefalte innlegg

Gjest monja

Har søkt om uføretrygd på grunn av leggsår og leddsykdom. Har vært syk i 25 år nå, har høyskoleutdanning, men klarer ikke å jobbe lenger. Er etterhvert blitt nærmest invalid. Jeg er 35.

Jeg prøvde videreutdanning (attføring) i et år, men måtte slutte fordi jeg var for syk.

Har også prøvd hensiktsmessig behandling i alle år. Dette har i tillegg ført til benskjørhet.

Legen min skrev til dem og sa at jeg er 100% ufør til ethvert yrke, men han gav i tillegg dessverre feilinformasjon til trygdekontoret. Han sa at jeg avventet behandling nå pga amming, men dette stemmer ikke.

Trygdekontoret har på legens opplysning derfor gitt meg avslag og mener i tillegg at jeg ikke har prøvd attføring nok!

Da jeg kontaktet min saksbehandler sa hun at jeg måtte starte på attføring igjen. Jeg ble helt på gråten og spurte hva i himmelens navn jeg skulle gjøre når jeg ikke er i stand til det.

Svaret hun gav meg var at jeg da ble sosialklient! De trosser altså legens bekreftelse på at jeg er syk.

Jeg har selvsagt anket dette vedtaket med de rette opplysningene, men hva i all verden skal jeg gjøre for å komme noen vei i denne saken?

Klarer meg økonomisk nå på morstrygd, men den stopper snart.....

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Kort og brutalt: Tk avgjør om du får penger eller ikke. Du kan klage, men får ikke utbetaling før de gir deg et positivt vedtak. Spørsmålet er derfor om du vil ha penger i ventetiden. Er svaret ja, må du "føye deg etter systemet" dvs gjøre som TK sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...