Gå til innhold

noen som vet(ang lus)


Britten

Anbefalte innlegg

Hei

Skrev et innlegg før endag om jeg hadde lus eller ei.

Fant en svart lite dyr på skuldra mi.

Har ikke funnet flere svarte, men jeg fant to hvite skapninger som bevegde seg, og mener jeg fant noen få egg oxo.

Det samme fant jeg på min datter på 3år oxo.

Er de hvite larver kanskje?

har ei på 6mnd oxo.

Hun har veldig lite hår. Veldig kort hår. Kan hun få lus?

trur ikke hun har blitt smittet.

Kan ikke forstå hvorfor de skapningene er til. ekkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet svært lite om hodelus, men det jeg har hørt er at de liker å ha litt hår å gjemme seg i. Det er langs hårrota de legger eggene sine. En baby, som ikke har annet enn dun på hodet, burde vel derfor være fri for lus ?

Hodelus er hvite etter hva jeg har hørt, ikke svarte. Det svarte kreket du fant på skulderen, er nok noe annet som har blåst dit av vinden eller no'.

Jeg hadde kontaktet lege eller noe var jeg deg, for å få eksperthjelp til å saumfare hodene på familien og lete etter egg og lus, samt gode tips om hvordan du går frem for å kvitte deg med hver eneste lus i huset! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...