Gå til innhold

Skal skrive søknad! Flink med formelle brev?


Gjest Caztra

Anbefalte innlegg

Gjest Caztra

Har tenkt å søke jobb ett par plasser. Alt fra butikker til kontorer. Jeg har skrevet en del søknader opp igjennom tidene. Til dette har jeg brukt en slags mal om hvordan jeg innleder og avslutter søknaden. F.eks. " Jeg viser til Deres annonse i Aftenposten..."

Nå skal jeg derimot sende søknader til steder hvor de ikke har annonsert stillingene på forhånd. Hvordan innleder jeg en slik søknad? Er det noen som er flinke til å skrive formelle brev? Kan dere ikke gi meg litt tips i hvordan jeg skal gå fram med en slik søknad. Jeg må vel for eksempel skrive på en litt formell måte om hvorfor jeg søker nettopp denne plassen.

Takker for alle gode råd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skriv kort om deg selv og din bakgrunn, hvorfor du ønsker denne jobben og hva du kan tilføre bedriften. Ikke ta med unødvendige opplysninger, de kan du evt nevne senere ved et intervju. Vær gjerne litt original (uten å gå for langt), husk at de skal lese gjennom mange søknader og du vil stille bra om du skiller deg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

Hvis du skal søke jobb på steder som ikke har annonsert etter hjelp, lønner det seg å ringe dit først, og høre om det er OK at du sender inn en generell søknad.

Dette fordi du...

1)..får sondert terrenget

2)..virker mer initiativrik og ivrig etter jobben

3)..kan begynne søknaden din med: "Viser til hyggelig telefonsamtale den xx/xx angående.."etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...