Gå til innhold

Legesjekk før p-pilla?


Gjest småen

Anbefalte innlegg

Gjest småen

Jeg er litt usikker på dette med p-piller. Har ingen fast kjæreste så det er ikke noe problem enda, men greit å vite til senere liksom...

Hvordan skaffer man seg p-pillene? Går til lege, blir undersøkt og får resept? Har hørt at man ikke trenger underlivsundersøkelse men også at det er lurt uansett mht livmorskreft osv.

Hva er riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bestiller time hos legen og sier du vil ha p-piller. Legen tar en rask underlivssjekk på deg, måler blodtrykk og du får resepten!

Hvis du absolutt ikke vil ta underlivssjekken tror jeg du kan få vente til du har gått på pillene i 3 mndr. Men som du sier er det uansett lurt å sjekke at alt er OK!

Det tar jo bare noen minutter så er det over.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BareMegBare

Du bestiller time hos legen og sier du vil ha p-piller. Legen tar en rask underlivssjekk på deg, måler blodtrykk og du får resepten!

Hvis du absolutt ikke vil ta underlivssjekken tror jeg du kan få vente til du har gått på pillene i 3 mndr. Men som du sier er det uansett lurt å sjekke at alt er OK!

Det tar jo bare noen minutter så er det over.

Mvh

Da jeg hentet p-piller første gang (en del år siden nå) trengte jeg ikke å gjennomgå en underlivssjekk. Jordmora sa at så lenge jeg var frisk og rask, var denne sjekken unødvendig. Jeg ble heller ikke innkallt etter 3 mnd. Tror ikke sjekken er nødvendig hvis du på alle andre områder er frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hentet p-piller første gang (en del år siden nå) trengte jeg ikke å gjennomgå en underlivssjekk. Jordmora sa at så lenge jeg var frisk og rask, var denne sjekken unødvendig. Jeg ble heller ikke innkallt etter 3 mnd. Tror ikke sjekken er nødvendig hvis du på alle andre områder er frisk.

Okei, da er det sikkert forskjellig fra lege til lege. Han jeg går til sjekket meg første gang jeg var der, mens flere venninner av meg har fått vente til den første resepten er brukt opp,- altså 3 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, da er det sikkert forskjellig fra lege til lege. Han jeg går til sjekket meg første gang jeg var der, mens flere venninner av meg har fått vente til den første resepten er brukt opp,- altså 3 måneder.

Legen min elsker tydeligvis å sjekke, for hun gjør det hvert eneste år selv om jeg har fast partner og er under risikoalderen for underlivskreft...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...