Gå til innhold

Anbefalte innlegg

vet ikke helt hva jeg skal skrive nå...

har sittet og lest masse på nettet om overgrep... vet ikke hvorfor jeg gjorde det, men det hjalp... det hjalp fordi det av og til sto en setning som gjorde at jeg skjønte mer om meg selv.... men jeg ser faren ved å tro for mye på det man leser...

tungt nå...

har kontakt med smi nå, de er veldig greie der, men det er tungt... det kommer frem mye tanker når jeg er det og i timene etter at jeg har gått derfra... men det er kanskje noe jeg bare må igjennom?

psykologen vil at jeg skal fortelle til mamma hva som har skjedd, men jeg tør ikke... han mener hun kan hjelpe meg med å fylle ut tomrommene i hukommelsen... tanken er god, men jeg tør ikke... hun kommer til å le av meg, hun kommer til å bli sint og jeg takler ikke det...

kan jeg få lov til å gå i hi?

kan jeg be om en klem?

kan jeg be om at noen kan komme å holde rundt meg?

kan jeg be om hjelp?

sliten vanilje i dag, blir sikkert bedre i morgen...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/56978-sliten-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei vanilje.

Sender en klem over

Holder rundt deg

Det er lov å be om hjelp, er det noe jeg kan gjøre?

Jeg er ofte slik i perioder at jeg leter etter masse info, og leser alt jeg kommer over. Jeg synes det er lærerikt og på en måte godt å lese om det. Skjønner at jeg er normal, at jeg reagerer normalt. Men selvfølgelig kan det være en fare for at jeg legge for mye i det, og kanskje at jeg prøver å reagere sånn det står der om du skjønner. Men tror egentlig at en reagerer sånn en føler naturlig, og at det ikke skader å lære litt om seg selv.

Skjønner også kjempe godt at du ikke tør å si noe til moren din. Jeg tør heller ikke det. Men som psykologen sier, så kan hun også hjelpe deg. Og mest trolig kommer hun ikke til å reagere sånn du frykter. Tror nok at det kan komme bare godt ut av å fortelle. Men det er så utrolig vansklig, og reaksjonene til den som står deg nær, kan en aldri forutse. Så jeg skjønner dilemmaet ditt godt. Men jeg tror sånn uansett at det vil være positivt å fortelle, det er bare det at det er så utrolig utrolig vansklig, og så mange men hvis-om-men-tanker som kommer.

Klemmer en gang til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/56978-sliten-i-dag/#findComment-238133
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...